Tuesday, July 13, 2010

G.L.O




Apa saya Makan hari nie.

Breakfast : Bubur ayam.
Lunch : Nasi + sayur taugeh+sup daging+air limau AIS.Perghhhhhhhhh
Dinner : jagong rebus.

****************************************************************
Hari ni 1 Syaaban tau...semalam boleh la di kire hari terakhir aku berpuasa dalam bulan Rejab gitew. Alhamdulilah. Dapat jugak beberapa hari berpuasa. Tak sangka pulak, dah semakin dewasa, makin suke aku berpuasa. Hekz.

Aku plan bulan Syaaban ni pun nak rajin rajin dan banyak berpuasa.InsyaAllah. Kalau berpuasa tu... Rasa ringan sikit badan ni, sekurang kurangnya usus perot aku dah bersedia nak berpuasa sebulan Ramadhan nanti kan. :)

Ada 2 bijik pelam atas meja aku la, sape letak nie? Hmmm...

di office,si zanos dah kembali bertugas. Zanos ada bawakan jaggong yang ku kirim dari Cameron Highland hujung minggu lepas. Jagong susu kalau tak silap aku nama panggilan jagong kegemaran aku nie...Isi jagong cameron highland ni selepas di rebus berwarna puteh skit, kuning skit....warna tak sekata, rangop pulak rasanya. Tu part yang paling aku suke tentang JAGONG SUSU. Rangop.

Sebot pasal makan ...

Oh tadi aku terima email dari sahabat lama, kami sama sama menuntut di states dulu...

Sahabat "jum lepak KLCC nanti, As nak pas hadiah kawen kat Ita".
Aku balas " InsyaAllah, bole...nanti aku amik coti ek..leh gelak2 ramai2, nak ajak anak Pak Hasan tak?"
Sahabat " ajak je lah, kalau dia nak lepak Chilis lagi, suruh dia belanje!"
Aku balas " baiklah. KLCC lunch time, date?"
Sahabat " 29th July 2010"

Aku tatap kalendar atas meja. garu garu kepala yang tak gatal. Banyak banyak hari, hari kerja dia org plilih?hmmm...Aku berkawan dengan kawan kawan yang berstatus ibu ibu yang sukar dpt berpoya2 dan suke ajak MAKAN.

How ley?


++++++++++++++++++++

Aku dah mula rasa aku dah kembali tak berdisplin tentang penjagaan pemakanan dan penjagaan berat badan aku.Haih! apa nak jadi? jadi pengantin debab eh? Adussssssss...kalau ada yang sergah aku sebegitu, mau aku kecik ati 24 jam dengan manusia tu.

Tapi betol la...aku dah mula makan sesuke hati aku. Pakar nutrisi di office aku tu pon, aku buat pekakkan telinge jer. Pakar nutrisi aku di I perintis lagi sorang pun, macam dah giveup ingatkan aku supaya maintain berat badan.

"Biarla ko jaga badan kerana ko nak jaga badan, tiada paksaan dari aku atau sesiapa Ly....nanti kalau dah kawen debab, suami pon malas nak pandang!"

Berdesing otak aku membaham kebenaran kata kata sahabat.

Malam nie, aku akan bangkit dan disiplin semula dengan 1 azam. Banyakkan makan buah buahan, sayura sayuran dan senaman SEMULA.
Jaga makan untuk sihat dan cantek.



Kulit Muka pon nak kena jaga juge.
Yang bestnya pakai MASK di rumah, bule pasang lagu best ala ala John Mayer....sambil baring atas katil. Best & jimats ;)
Ahad hujong minggu ni kan nak ke mjalis pernikahan Qama...muka kena cantek bebas dari jerawats.


Chiyok Lily!



No comments:

Post a Comment