Wednesday, July 7, 2010

Makan Kurma pun kenyang



Bayar saman,
bayar renewal road tax,
bayar renewal insurance kete,
bayar duit kete,
beli hadiah org nak kawen untuk 2 weekend berturut turut.
bayar duit kutu....[wakakakaka..main kutu kau kau punye volume okay...time kena bayau...seksa!!!]

wahhhhhhhhhhhhh
macam macam kena bayar.
Rasa nak pitam pun ada hari ni.
duit mengalir bagai air terjun kota tinggi.
Uhuks.

kawan kawan aku pulak, ramai yang
beli kete baru.
sorang pakai MAzda M3,
sorang lagi pakai VIOS,
sorang lagi wah wah wahhhh.
Dalam tak de bonus, tak de increment, bole tukar kereta eh masing masing.
hebat tak hebat?

bagi aku, hari ni sunggoh sibuk yang teramat.
Dengan issue kerja yang tak habis habis,
dengan report yang tak siap siap,
dengan meeting itu ini.

Tepat jam 1:45pm, aku cabot.
Perot dah pedih mendidih tahan lapo.
Aku terpaksa tahan, singgah ke Bank di Putrajaya dulu sekejap menyelesaikan urusan road tax dan insurance kereta aku yang dah mati June lalu.
Ehekz.
[takot la kalau kena naik court tak renew road tax...gigil!]

Aku " saya nak renew road tax and insurance di sini la,macam mana?"
Pegawai bank " boleh, kejap saya check"
Aku senyum lega....
Pegawai bank " hai, customer nak renew insurance kete ni..bla bla bla...oh! timekasih. Semua branch tak mahu terima renewal nih"
Aku masih membisu dan memerhati.
Pegawai bank " puan dulu renew kat mana?"[erk! pegawai bank ni panggil aku "PUAN" hmm lain macam je rasa bile carry status tu ek...sekaligos terbayang wajah encik tunaang dalam cloud tersengih sambil minom A&W float..]:))
Aku " branch Bkt Bintang"
Pegawai bank " ingat tak nama officer incharge?"
Aku " nama manje i panggil dia BOB..semua dia buatkan, i tinggal amik jer bile dah siap, tapi last year i pegi renew, officer yang entertain tu cakap, Bob dah resigned"
Pegawai bank" kami tak bole nak process renewal insurance disini sebab insurance puan ni bukan product yang kami bole process serta merta, tak pe saya cuba contact branch Pandan Jaya"
Aku senyum jer.
Pegawai bank " heloo, shikin bole tolong...bla bla bla...Oh Yea ke?kalau customer nak renew kena pegi Pandan Jaya branch? kalau customer tak mahu...macam mana procedure i nak kena buat?
Pegawai bank " Puan kena ke Pandan Jaya branch untuk renewal insurance dan road tax, sebab di sana sahaja hub untuk renewal, branch-branch dah tak bole process, kalau nak kami process, amik masa 3 hari utk siap dan collect"
Sandiwara musim hujan bermula...

Aku " u, tolong la, i tak sempat la nak ke Pandan Jaya, tak reti nak pegi sana...lagipon Pandan Jaya u, u sure bole imaginekan Pandan Jaya macam mana..tolong yea"
Pegawai Bank " ok la, i tolong contact my fren di Pandan Jaya branch"
Aku " Alhamdulilah...time kasih banyak u"

Perot pedih meronta ronta.
Hujan turun dengan lebatnya, air kond dalam ruang bank aku tumpang duduk makin sejok.
Rasa macam nak mintak selimut bole?
Aku call kawan kawan yang sedang makan tengahari di ALamanda.
Aku "kawan kawan, korang makan apa?"
kawan kawan " we all makan instant je la kat food court...ko nak taapau apa?"
aku " ko belikan aku KURMA je la...duit aku dah terbang nie, tak lalu nak makan"
[praktis2 la ..puasa dah dokek yo.]

Hahahahahahahahahaha
Kalau lepas shopping, aku tak pulak rasa tak lalu nak makan.
Ngehngehngeh.


No comments:

Post a Comment