Thursday, July 29, 2010

Episode 1 : Jiwa Kacau


Diam itu lebih baik andai kamu sedang marah....TAPIIII ini bukan kisah amarah atau marah...

Aku call encik Tunang, tak berangkat.
Aku sms encik Tunang, tak berbalas.

Diam bukan pilihan terbaik dalam menjalin hubungan yang sihat dengan aku.

Apa perasaan kamu andai aku yang BERDIAM diri...?


Aku cuba tidak fikir bukan bukan,
Aku cuba bersangka baik.
Aku mulai risau, dan bimbang.

Bagi aku, komunikasi adalah sangat sangat penting dalam mengekalkan sesebuah perhubungan...Aku yakin semua perempuan pasti setuju dengan aku...Buat masa sekarang aku masih mampu bersabar, bagaimana andai kesabaran ku ini habis. Sabarku juga boleh Kering, sabarku juga mungkin boleh jadi Kontang.

Ya Allah Ya Tuhanku, amponi la hambamu yang lemah kerdil tak berdaya ini. Limpahkan aku dengan ketabahan. Kuatkan hatiku dalam menghadapi Ujian atau Dugaanmu...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Aku capai kunci kereta, aku terus ke KLCC. Mini gathering aku bersama-sama teman temanku semasa kami sama sama menuntut di States. Aku bersama mereka 1 tahon sahaje, kemudian aku berpindah ke Selatan States, West Palm Beach nama daerah itu. Sukarnya dapatkan parking tengahari Khamis ini...gigil2 kaki ku menahan keletihan.

Topshop adalah tempat perkumpulan aku dan teman teman.Aku terus melangkah laju ke Madam Kwan, aku juga memilih laju menu menu yang perlu terus masok ke dalam usus-ususku. Kang makan lewat, doktor marah! :D

Ehem...ehem, sebot lunch kat Madam Kwan, ni image semua SF coffee munchy-munchy. nih.lari tajok la wei.

For you guys info, SF coffee ialah kami punya 2nd round hi tea. Ehekz...macam tak biasa...dalam apa jenis pertemuan pun, mesti ada pengenalan, pertengahan dan penutup....ingat kat karangan korang je ke kena ada 3 bende penting nih...bab makan pon ado hokeyyyy :))



Sambil makan, kami sama sama berkongsi cerita tentang keluarga, tentang kerja, tentang anak, tentang pengantin baru yang baru kenal dunia rumahtangga dan kami gelak ketawa. Di hujungnya, tentu sekali tentang persiapan majlis perkahwinanku. Kawan kawan offer untuk sponsor kek kawen untuk ku. Walah!

Kawan kawan offer untuk sponsor favor gift untuk aku, kawan kawan juga offer untuk sponsor telor pindang untuk ku dan macam macam lagi.

Aku terharu. terdetik dalam hati ini "Beza sunggoh antara kawan sejati dan kawan kawan gelak gumbire sahaje"


Aku betol betol terharu...UwaAAaaAAaa...

Di celah cerita tentang aku dan majlis perkahwinan ku.. sahabat nyatakan hasrat hatinya ingin bertudung selepas 5 bulan menjadi isteri. Alhamdulilah...sahabat terbuka hati akhirnya tanpa paksaan dari siapa siapa. Serta merta aku teringat akan soalan adik manis kepada ku beberapa bulan yang lalu , "apakah pakaian paling sesuai buat wanita bertudung ye kak?" .

"Jubah" jawab ku selamba. [sape la aku ni nak mengajar2 kamu tentangnya wahai adik manis...Aku ni ilmu agama besar hama jer masa sekolah agama di Johor zaman kecik kecik dulu.] Aku berharap sangat waktu itu aku dapat jelaskan kepada adik manis tentang jawapan pendek dan padat ku itu, namon kesibukan dalam menyelesaikan tanggungjawabku di pejabat saat itu, aku hanya sempat menjawab soalan adik manis tanpa penjelasan yang sewajarnya.

Maafkan aku adik manis...

Aku harap adik manis sempat meluangkan masa baca petikan bertajok SYAITAN ITU KREATIF , semuga ianya memberi panduan dan bimbingan buat kite bersama.



Sampai playhouse, terdampar di balkoni, ..aku tak toleh kiri tak toleh kanan...layan kan sajos tepi jendela buat mengubat hati yang celaru.Ngapppppppp!

Usus aku pun dah rasa celaru bedah nih...bertemu lagi esok yek. Choww...

ps :: adeih adeih...pintu jamban melambai2.






No comments:

Post a Comment