Wednesday, March 17, 2010

Murah Rezeki

oh! baru aku perasan...bed sheet dan kebaya aku sama color.
Kebayaku biru,
buat abang cemburu...

Aku amik baju ni kat tailor semalam, Abang segan silu tu dah tak segan silu dah dengan aku lepas 2nd time aku datang kedai dia...hahahaha kelakar la abang tu, memandangkan aku tak tahu nama kedai dia, aku panggil kedai tailor Abang segan silu la eh...Heeee.
Segan silu dia kalah pempuan wa tell u :))

************

Kuching tak ada dalam office hari ni...maka tikus tikus di office apa lagi...bertempiaran le ;))
Sape kuching? sape tikus ni? Hahaha...ye ye, di company ini aku masih sang tikus okay. Hahaha...

Adegan benar minggu ini berkisar...

Semalam petang, aku ikot kawan kawan minom petang...aku nampak laksa...sedapnyeh. Aku ke kaunter bayaran, tibe tibe Yus yang ada kat kaunter tak semena mena, kata " kire sekali!'. Yus bukan la rakan kerja aku yang terkenal pemurah. "Macam dapat mukjizat" bak kata Ah Din.

time kasih Yus!

Pagi ni masa beli breakfast di Bartra, aku di kaunter nak bayar...Chip pon di kaunter nak bayar. Tibe tibe chip bole kata " kire sekali". Aku dengan mata terbeliak cam tak caya... "me kasih Chip!".Si shuhadah budak kaunter pembayaran pon ikot terbeliak bijik mata dengan kejadian yang berlaku pada ku minggu ini.

Bak kata Syuhadah " murah rezeki kak lily hari hari orang belanje makan...."
Akak lily " ye la Syuhadah, Alhamdulilahkan..."

Tengahari ni pulak tadi, sepatutnya kami bercadang ganti activity makan tengahari dengan karok 1 jam. Entah macam mana, abang gugup terkenal dengan kekemutan di office tibe tibe ajak Zan ke bulatan makanan berdekatan dengan office. Di situ agaknya la si Zan sms aku...

text zan "kak, nak kim apa apa? saya kat roundabout ni?"
Aku " ko dgn sape? bole gak...kim mushroom goreng sedap la"
Sampai di office aku lihat, mushroom goreng kegemaran ramai ada atas workstation aku.

Aku comm Zan...
Aku " ko pegi bulatan makanan dengan sape?
ZAn " dgn abang gugup"
Aku " abis mushroom ni sape beli?"
Zan " Abang gugup"

Terbeliak bijik mata aku lagi sekali...tak henti henti kawan kawan belanje aku makan. Makin hari makin hairan aku. Alhamdulilah....Murahnya rezeki Allah beri. Aku doakan rezeki korang melimpah ruah hendaknya lepas lepas ni yek.

So, bila boss tak ada...aku amik peluang...

Aku balik awal, seawal pukol 400 petang tadi. Hajat hati nak habiskan jahitan manik di baju Zan. Baru je nak mula...ke ting ting ting ting...


Awal awal masok kelas menjahit manik dulu, sifu dah pesan...kalau nak menjahit sile bentangkan kain supaya mudah memunggut manik yang bertaburan.

Degil!

moral : orang memberi, kite merasa kan....takan hari hari aku je merasa. Aku nak gak memberi...jadi aku dah order 16 pcs cupcakes dari Tasha untuk makan makan Jumaat 26th Mac nanti...Kite tunggu dan lihat hasilnya sama sama yek.



No comments:

Post a Comment