Saturday, October 22, 2011

Bad Day | Adakah aku di copet?

Aku sedih ni...
Barang barang kesayangan aku hilang begitu sahaja.
Sekelip mata.
Macam mana ni?

Hari sabtu...hari santai bersama encik suami.
Kami ke atm, keluarkan duit bagai.
Kami singgah Shell penuhkan tangki dengan minyak. Nak jalan jauh la katakan.
Sebelum perjalanan bermula, kami singgah makan di Lot 10. Alaaa kedai makan deret2 dekat simpang trafikk light Permata Petronas tu.
Selesai makan makan, aku paskan handbeg aku kepada encik suami. Aku pegi cuci tangan.
Melangkah semula masok ke kereta dengan perot kenyang dan rasa senang dalam hati.

Tibe tibe handphone encik suami tertera nama aku di muka handphone. Lily .
Aku seperti biasa menyangka, handphone aku tertekan nama Abang dengan sendirinya. Terkuis sana terselak sini.

Eh eh!
Wristlet gold kesayangan aku pun tak ada.
Aku toleh ke belakang seat, takut2 jatuh. Tiada.
Aku suruh encik suami balik semula ke kedai makan tanye tanye.
Tokey kedai kata, Tiada.
Abang yang dudud makan bersebelah meja kami pon kata. Tiada.

Wrislet aku beli hasil penat lelah simpanan ku sendiri :(
Gone.

Aku rampas handphone encik suami, lalu aku dail number handphone ku sendiri.
Ada bunyi ring tone.
Tak berangkat.
Handphone aku ada di dalam wristlet tu.
Adakah ianya terjatuh?
Adakah handphone ku di copet?
Kalau di copet mesti pencopet dah offkan hp.
Kalau di copet mesti pencopet dah keluarkan battery dan sebagainya mengelakkan di call kan?
Aku call dan teros call.
Ring tone masih ada kedengaran berkumandang di hp ku yang tak ketahuan letaknya.
Tak ada suara.
Aku rasa wristlet aku jatuh. Tapi di manaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa???
betol ke jatuh?
Di copet? bile?
Adusssssss...penatnya aku berteka teki sendiri.

Aku sedih. Tak terkata.
Mood nak jalan jalan dah hilang.
Kecewa.
Aku buntu tanpe BB di sisi.
Uhuks.
Wristlet hilang aku bole beli lagi...handphone hilang aku bole beli jugak. Number kesayangan aku?
Uhuks uhuks.

Nak kena call Maxis ni :(

Lola in Mood : Loosing things that i love most :(

Bb ni encik suami yang bagi...baru je bagi :(





2 comments:

  1. huhhuu sabor berbanyak ye..kadang kita ni dah sibuk2 soping pilih barang sana sini tak sedar barang2 berharga camtu bleh tertinggal bawah timbunan baju ke apa ke..kadang tercicir pon dah tak sedar kan..no tepon kalo hilang..kene tepon centre la suh dia block n aktifkan semula..takpe yang tu bleh buat..

    ReplyDelete
  2. huhu...ada pakcik berhati mulia pulangkan wristlet dan BB saye....Alhamdulillah. Allah maha Besar!

    Gembire sampai lupa nak tulis entri tentangnya :)
    Welcome to my life Hasleenda

    ReplyDelete