Sunday, July 4, 2010

Apa ada dalam Bilik pengantin


Ahad...angin bertiup kencang...hari nak HUJAN.
Aku menuju ke bilik air nak mandi...liat gak la ....aku tutup pintu toilet.
Ring rang ring rang.
Masa ni lah ada orang nak tepon aku...
Dush!

berlari lari ke bilik.
tak sempat nak hellu di hujong tepon

Suara kakakku kedengaran"bed sheet macam mana?"
Aku yang masih blur blur : "Huh?"
Kakak sambong lagi tanpa pedulikan kebluranku "pakai bed sheet yang lama masa engage sudah la kan?"
Aku masih tak habis blur : " owhhhhhhh bed sheet....nape?"
Kakak : " Isetan ada sale 70%...kalau nak beli baru, beli sekarang"
Aku : "baikla...nanti la orang check kut2 leh sewa punya ke"

Gaya macam ISETAN nak kasi bed sheet FREE jek tau kakakku ini.

Di benak dah mula berpusing pusing dengan persoalan...
Nak kena beli bed sheet baru ke?
Kalau sewa je bole tak? Agent sewa dekorasi bilik pengantin sile hubungi saye..khidmat anda di perlukan.
Ni no ni no ni no.
Eh! ada ke orang nak sewakan bed sheet untuk hiasan di bilik pengantin?
apa yang di perlukan...1 bed sheet cantek, 2 bunga segar sebagai hiasan, 3 wangi wangian - bunga rampai yang dah di siram minyak wangi cukop kut 4. karpet cantek bersih dan gebu 5. lampu kalimantang terang benderang.

now baru aku paham, banyak bende lagi nak kena pikir walaupon dah hire Weddin Planner ek
Ngehhhhhhhhhhhhhhhh

Aku rasa bed sheet tak perlu la yang mahal mahal...paling habis pun kawan rakan taulan akan duduk dengan ponggong masing2 dan tak nampak ke indahannya bed sheetku itew nanti.

Nak kena buat research jugak la nampaknya nie...
kalau imbas2 balik zaman kakak2 ku kawen...takan aku nak pakai bed sheet berkilat2 bunga kerawang2 berfabrik baldu zaman dia orang kut...eeeeeeii gatai!
hahaha

Adeih...nak kena pikir pasal bed sheet la pulak yea nampaknya nie.
Hmmm...perkara kecik tapi penting jugak yang aku terlepas fikir.
Nasib baik aku ada kakak yang detail orangnya.
Alhamdulilah.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Baca news paper dulu la...sambil layan breakfast
Terbaca ruangan kosmo online tentang

Ragut masa depan. " Minggu lalu, sebuah akhbar berbahasa Cina di Pulau Pinang melaporkan seorang kanak-kanak perempuan berusia 9 tahun melahirkan seorang bayi lelaki hasil mengadakan hubungan seks dengan remaja 14 tahun yang tinggal bersebelahan rumahnya "
******************

Astrafirullah...aku sangka kat luar negara sahaje perkara seperti di beritakan ni berlaku...
dah melarat sampai ke Malaysia dah kanak kanak melahirkan bayi yek.
Ngerinya.
Wahai Ibu bapa sekalian, jaga la amanah Allah itu sebaik baiknya.

Pakar penghias bilik pengantin di perlu SEGERA...Harge mampu milik sahaje.
URGENT.

Laaaaaa...sedar sedar, aku tak jadi mandi.
Wakakakakakaaka

No comments:

Post a Comment