Wednesday, July 28, 2010

Sup Tulang dengan Udang sambal Petai


Siang tadi doktor kata aku kena makan ikut masa, tak bule lewat lewat. Aku kena makan betol betol, bukan diet diet.

{ macam x de chan nak kurus dan slim macam Maya karin hujong tahon nie...}


So tadi, aku di nasihati oleh playhousemate aku, pulak supaya aku makan kerang untuk menambahkan sel sel darah dalam badan aku. Aku tak pasti bile tahon dia amik medik. Nasihat di berikan, macam dia doktor pakar.


Antara pening2 lalat dengan kerenah angin dalam badan aku ni, aku ajak dia temankan aku carik Kerang rebus. Pegi kedai sana, tak ada kerang. Pergi kedai sini pon tak ada kerang. Maka, entah angin mana datang, kami singgah kedai yang memang sah sah tak ada jual Kerang.

Misi mencari kerang rebus gagal...



image dari Google IMAGE.

Nama kedai...Port Aura Bistro.

Akibat nak cepat baik dari penyakit pening2 lalat yang melanda aku nie, aku order Sup tulang, nasi puteh dan sambal udang PETAI, dengan air teh SARBAT ok . [Idea ni pun tercetus selepas seharian aku menatap tak berkelip2 resepi tempoyak petai si blog SEDAP].

Sambil layan burak kisah kisah zaman rumaje oleh playhousemate aku, sedar tak sedar habis licin nasi dan lauk pauk aku order tadi. Tak ada full stop. tak ada koma. Playhousemate aku nyatakan hasrat dia nak hilangkan kekecewaan tak dapat makan dorian di JB hujung minggu lepas.Tibe tibe je kauuu.


"Jom pi beli dorian kat Abg Conner" kata playhousemate padaku.
"Jom" balas aku [ dlm kepala otak memang teringin sangat tempoyak petai macam si Catz hasilkan..cuma style aku makan petai dulu lepas tu mix kan dengan dorian dalam usus terossss...miaaaaaaaaaaaahahaha
].

Kenyang perot, kami angkat punggung menuju ke kaunter bayaran.

Tekan tekan tekan...$12.40 total harge makanan aku tadi. Aku hulur doit RM 50 pada abg kedai.

"Ada duit kecik dik?" tanye abg kedai.
"Ada,seringgit" jawab aku mesra.
Abg kedai senyum.

Playhousemate aku cuba menghulurkan bantuan
Aku dengan wajah yakin "12 je dik"
Abg kedai tergelak...terbahak bahak macam aku Juara Ratu Lawak 2009.

[Sejak bile plak aku bukak kedai makan eh?]


Jam sekarang menunjukkan pukol 12:28 malam...Nite all. ;)


1 comment:

  1. Salam,

    hi Lily..thanks for visiting my blog.
    u have a nice blog too.
    and u also funny. i like the way u write.
    errr..hehhehe..senyum bila baca u kata mkn petai dulu and then eat durian, dan mereka join dalam usus.
    hahhaha.

    by the way. i'll add u to my blog list.

    salam kenal.

    catz miow.

    ReplyDelete