Wednesday, July 28, 2010

Dusun Mu, Dusun Ku Jua



Line up Janda Baik 2010 - aku & Geng Anak Manjeeee...:))


Dokong belom masok la pulok.



haaa tu die....rupe raksaksa durian betine...miaahahahaa
yang baju biru tu..drama queen jer..dia paling eppy semua durian durian tu busuk.
Hantu kan!



Hari yang sama...seLepas majlis Q'ma...kami beramai ramai cabot...geng2 Anak manje ni semua hantu durian kecuali Ayom...BFF aku. Dia mungkin ada darah mat salleh la kut masa pertama kali jejak di muka bumi nie, durian itu busuk katanye.

Tapi dia suke Belacan la...wahahahahaha.

Sesi mengimbau kenangan lama sat....

Arwah daddy ada tinggalkan tanah dusun jugak buat aku dan kakak2...tapi aku lebih kerap pergi melawat kebun durian milik si panjang daripada dusun kelapa sawit tinggalan arwah buat aku dan kakak2.
Bolehla di katakan setiap tahun, bile musim buah durian tibe, aku musti ....musti punye melawat dusun nie...Best! ada sungai depan pondok kecik, ada tempat BBQ, ada rumah tinggalan arwah daddy Panjang yang lengkap segala galanya di dapur, kuali tembaga pon adooo...siap bole masak memasak lagi oke...

elow...elow!suke hati ko je nak hembos...Ladang kelapa sawit pon ko DUSUN kan? Wahahaha...Gasakkkkkkkkk :)

Ahad lepas ni, selesai doa selamat di majlis resepi Q'ma, aku dah sahabat cabot teros ke Janda Baik. Kunun2 nak picnic gitew. Semuanya kerana nak penuhi hajat BFF aku nak berpicnic depan tasik Putrajaya...ala dekat monumen roket tu...entah macam mana, aku hembos teros kami sampai berpicnic di Janda Baik..Wakakaakka
Pengaruh aku kuat wooooo....sekali hembos, mengikut jer sesekor. Miahahahahaaa.


Tapi kali ni, aku pegi dengan geng anak MANJA la...semuanya LIAT2 belaka. Ada ke patut, datang kebun orang nak senang lenang makan durian, baring baring, silang kaki depan sungai..nyonyot durian kuching..MEOWWW...dah la pulak tu, mintak tolong mesin rumput pon banyak alasan...



dapat cicak je la kome...ewwwww gile x gile la geng Anak Manje ni.
Cicak pon dia katenya comel...Huarghhhhhhhhh!!!


Walaupon durian banyak yang busuk, bak kata Panjang "batch buang buruk tu...masa puasa sok masak ler semua tu", masing masing masih tak puas hati dengan aku...wakakakaka...TETAPiiii...

Bagi aku..."yang penting... Hari nie kite bersama sama"




No comments:

Post a Comment