Wednesday, January 27, 2010

Kau Hanya Gilekan Wang

"Hari ni nak buat kerja cepat cepat..." kataku pada diriku sendiri, aku tanam azam untuk hari ni tibe tibe.

"Tak ada bonus tak payah buat kerja cepat cepat, man man je." sampuk sahabat pada ku.
Bukan kah pekerjaan kite hari ini 1 Bonus?

Dr. H. Rusli Hasbi, MA

Allah SWT berfirman dalam surat Ali ‘Imran ayat 195:

فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لَا أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِنْكُمْ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ فَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَأُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ وَأُوذُوا فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُوا وَقُتِلُوا لَأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلَأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ثَوَابًا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَاللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ

Artinya: Maka Tuhan mereka memperkenankan permohonan mereka (dengan berfirman), “Sesungguhnya Aku tidak menyia-nyiakan amal orang-orang yang beramal di antara kamu, baik laki-laki atau perempuan, (karena) sebagian kamu adalah turunan dari sebagian yang lain.” Maka orang-orang yang berhijrah, yang diusir dari kampung halamannya, yang disakiti pada jalan-Ku, yang berperang dan yang dibunuh, pastilah akan Kuhapuskan kesalahan-kesalahan mereka dan pastilah Aku masukkan mereka ke dalam surga yang mengalir sungai-sungai di bawahnya sebagai pahala di sisi Allah. Dan Allah pada sisi-Nya pahala yang baik.


**************************************************************




Pagi pagi lagi Boss aku dah mendekatiku...,
Boss Aku :: ' Y Asinov got something for you before he left..bla bla bla...I want you to come and see him with me "

Aku membuntuti.
Y. Asinov adalah salah seorang Boss Sangat Besar di Asia Pacific bakal tinggalkan d company 2 hari lagi, khidmatnya tidak di perlukan lagi di sini. Customer tidak gemarkan tindakan dia ambil dalam sesetengah kes. Kerja kerja dia...hmmm seseorang kenalah sambungkan nanti.

Aku di panggil ..."Eeee rezeki ke apa ni"?...detik kata hati ini.
"Tanggongjawab baru...amanah baru, rezeki baru, wowweee". Aku pasang angan angan.

Y. Asinov terangkan apa yang dia mahu aku buat. Aku terangkan semula apa yang Y Asinov harapkan dari aku di hadapan Bossku . Ops! tiada reward baru, hanya tambahan kerja sahaje bagiku. Ngek! Pedih sedikit ulu hati apa bila Boss sebut perkataan "tambahan kerja buat kamu"...

Suke ke tak suke?
a. Suke sebab aku dapat position baru, cabaran baru, bertambah 1 lagi pengalaman baru dalam resume. Yeay!
b. Tak suke sebab kerja aku dah bertambah seketol lagi. Ngeh ngeh ngeh.

Dan aku jua selalu percaya bahawa dalam hidup ini walau di mana sahaja anda berada,... apa bila Boss serahkan tugas kepada kite bermakna dia percayakan berkebolehan kite melakukan kerja itu. wink*

7:00 pm aku pulang agak lewat petang ini, aku tak ke tasik bersenam macam hari hari biasa, Rini [indian gurl yang selalu tersenyum ramah..aku senang bekerjasama dengan dia] mendekati aku di printer.
Rini :: "Y. Asinov ask me to help you whenever you get confuse with your new assignment".
Aku :: "Great, Thanks Rini"

Wahhh, Y siap bagi pembantu lagi untuk aku. ;))




No comments:

Post a Comment