Friday, January 15, 2010

Namaku kini "Lavendar"


Akhirnya kini pasti...ku merasai...lagu Kini pasti dendangan Anita sarawak berkumandang di telingaku.

Lawak jenaka sahabat memanggil aku Lavendar suatu waktu dahulu...kini hampir jadi kenyataan..aku si bunga Lily bakal bertukar menjadi Lavendar tak lama lagi...aku bukan Lily lagi. Hahaha...Bertukar!Happy giler rasa macam ultraman dapat kalah kan raksaksa getah..hahaha.

Hati ku rasa bahagia saat ini.

aku lihat handphone berdering dering...nama Abang tertera di screen mobile phone ku.

Aku sedang meeting waktu tu, meeting pertama support team 2010 dengan Boss baru.
Aku tekan punat busy. Mobile phone berdering lagi buat kali ke dua.
Aku tekan punat busy...
Aku sms..." tengah meeting"...send "Abang"
Mobile phone ku masih berdering..."tengah meeting" aku jawab seringkas ringkasnya di hadapan boss baru.

45 minit kemudian...
Aku : Abang call tadi ada apa?tengah meeting tadi...
Abang : Abah call, dia suruh percepatkan perkahwinan kite
Aku : cepat...Abang sedia ke untuk percepatkan?Cepat ...nak buat bile?
Abang : kalau ikut abah nak suruh buat bulan March...
Aku : haaa...mana sempattt, baju lagi...tok kadi lagi...kelam kabut nanti
Abang : Abang tak sedia lagi...kite kan dah plan buat bile kite betol betol sedia.
Aku : Abang cakap la elok elok dengan abah.Bukan tak nak percepatkan, macam macam belom prepare...hall belom book, next week baru nak survey. Lepas majlis Hisham ni kite bincang.Bagitau Abah, bulan 6 majlis Hana pulak.
Abang : Abang beri tahu abah nanti. Okla kite bincang lepas majlis la...


Wah! ini sudah serius.
Aku bakal bertukar menjadi Lavendar lebih awal dari yang ku rancangkan. Aku seolah olah separuh bermimpi.
Aku rasa amat bahagia dan berdebar debar.

No comments:

Post a Comment