Tuesday, January 12, 2010

Setapak demi setapak

Aku dah biasa menapak sendirian dalam perjalanan ini...

Yeay.
Berjaya juga aku berjalan pantas petang tadi. Hari ini adalah hari rasmi aku bersenam untuk tahon 2010...Best.

Seronoknya dapat menghirup udara segar, bersih, nyaman dalam renyai renyai hujan, kehijauan daun daun di sekitar tasik lewat matahari terbenam, air tasik di cemari satu persatu titik titik hujan. Cantikkk sangat...aku rasa segar kembali.

Aku terus menapak dan menapak sambil melayan kerenah Fadz bercerita tentang emaknya, tentang cara duduknya sewaktu bekerja, tentang imaginasi luar batasannya..."aku baru lepas tengok Avatar... ko berani ke lalu atas jambatan tu".Heee [ walaupon aku dah lama tonton Avatar, apa kena mengena dengan jambatan atas tasik ini milah oiii...aku kehairanan]

Aku tak de masalah imaginasi luar batasan sebenarnya tapi hati aku tak sedap tibe tibe, al maklom la suasana baru lepas hujan...orang yang beriadah pun tak berapa ramai macam biasa.
Tak ku sedari, imaginasi liar membawa aku kepada sungai Amazon dengan imbasan Anakonda melompat dan menerkam aku...bole gitu? Hahaha...

Aku jadi cuak, antara cuak dengan tidak...aku teruskan setapak demi setapak...patah balik.Hahaha...ni semua ko punya pasal Fadz, bukak lagi cite pasal imaginasi luar batasan ko tu.
Akhirnya aku, Rina dan Fadz merenggangkan urat di bawah pondok sahaje sehingga lewat senja menjengah...Berpeluh juge. Rina mencabar aku dan Fadz untuk membakar lemak paling maksima petang tadi...150 lompatan tanpa henti sebagai penyudah activiti berjalan pantas untuk hari ini. Boleh meletop dada aku siot dengan lompatan itu.

Oh hujan bila kah kau akan berlalu pergi agar aku boleh terus menapak lagi esok hari. :))




No comments:

Post a Comment