Sunday, August 1, 2010

Oh Ibu

CANTEK GILAK !

by Cole Haan, suke sangat bunge bunga kat tepi tu..sunggoh GIRLISH kalah PARIS HILTON kauuu! Yeiks!
cantek cam bidadari aku rasa...[aku rase ler...takan korang plak rasekan..Miahaahaha]...
sebenonya tak sanggup aku nak pakai kasut secantek itew...Lunyai perasaan ini.
Kalau aku dapat pakai kasut ni di hari nikah, silap aribulan muka aku asyik pandang bawah je nak tengok kasut...
kalauuu...
by Stuart Wietzman,
simple elegent...geram betol tengok jambol depan tu...aku tak pernah ada kasot warna puteh/ivory.
So rase sangat jakun saat2 ini..Hee
.

Belom tengok harge kasot laagi....ngangaaa

Logik ke nak pakai kasut ni masa nikah?
Nak pegi mana ko Leha oii masa hari nikah tu...Istana Negara?

So? Kasut Cinderella yang mana satu pilihan cik Lily kite ni yek?
Supriseeeee..laalaa laaa


Oh! tadi ternampak kat Yahoo news online, Chelsea Clinton ada The Life that I Have sebagai wedding poeem...
aku pon nak ada jugak puisi cinta la...L.O.V.E. Auw! :)) layanz jom puisi indahku ini...meowwwww.

Sesi berangan sebentar





Pagi pagi lagi encik Tunang dah call, " bersiap lagi 5 min Abang amik. Jom Mekdi Big Breakfast menanti"
Aku " Yeay!"
encik Tunang " muka sembab!" nape?"
Aku " carik kasot Cinderella, tido lewat malam tadi..."

Shoes selection and images above from http://www.zappos.com/


888888888888888888888888888888888888888


Macam dalam mimpi, sekejap tak ada, sekejap ada encik Tunang ni tau [ lepas aku baca diary2 lama, baru aku sedar encik tunang aku memang ada period moment dia jugekkkkk...ah sudahhh!! Masakkk ]

Di McD, encik Tunang bagitau...bakal mommy and daddy mertua ku nak datang mengumumkan secara rasmi tarikh majlis pernikahan dan persandingan kami.
Halamak! kalau mommy and daddy mertua dah nak datang jalan jalan mengeratkan dan menambahkan kemesraan keluarga ni...maknanya majlis perkahwinan aku dah semakin DEKAT.

Alaaaa bukan ada apa pon sangat...semuanya dah SET READY to GO jer.

Dug dag dug dag...tibe tibe :)

Aku telefon kakak, kakak kata nak kena inform kakak no 1, kakak no 2, dan abang no 1 aku jugak ni...memeriahkan dan menyempurnakan ADAT.
Walaupon "orang" selalu kata, tak payah la ADAT adat ni..menyusahkan...dan sejak menjak ke dua dua orang tua aku sudah tiada...aku adik beradik pon tak de la menitik beratkan sangat tentang adat mandat sendat ni,

tapiiiiiiiiiiiiiii KALAU bakal mak mertua dan bapak mertua aku pulak yang suke nak ikot ADAT budaya Melayu yang tinggi budi bahasa sopan santun amalan mulia nie.

hmmm...
Macammana?

Walau bagaimana pon, mungkin di sebabkan aku sudah tidak punya ke dua orang tua...
aku redha saje dengan cara dan pilihan orang tua Encik Tunang.

Tapiiii..

Abang no 1 & Kakak iparku sibuk menjaga abangnya di wad ICU ...tak sedarkan diri selepas operation cancer Otak.
Kakak no 1 rumah jauh berkilometre di Sanun,
Kakak no 2, sukar gile nak dihubungi walaupon dizaman teknologi canggih nie.
Kakak pulak kata rumah tengah sepah sepah ...renovate.
Abang no 2 pulak nun jauh di Sinun
Kakak no 6 pun jauh di mata.

Oh Ibuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...anakmu menangis dalam SENYUMAN :)




Nasib si anak yatim piatu...


No comments:

Post a Comment