Monday, August 2, 2010

Pekasam Kau Sodap





ni jer LUNCH aku untuk hari nie...uhuks.












Acah jer :)
hikhik.




subuh2 pagi dah masak sayur ok...gempak tak gempak?
Waahahaha...macam kena demam campak kan..pagi2 aku memasak..Wohoooo
.


sayur bening jer...dengannnn

ayam kampong masak lomak cili padi campor KANTANG hokey...
orang Minang sebot Potato.." KANTANG"
korang sok kalau dapat balak sebot kantang jangan break off plak..dia bukan mencarot ok . hikhik

menu ni bukan aku masak...emak zanos yang masak...ehekx.

nasi 3 pot...mana gambo nasinya?
Arghhhhhhh bukan aku yang masak nasi, tak yah la tunjuk gambo nasik...nak show off sayur bening aku jugok.
Wahahahaaha..sorry G ;)

menu of the day : PERKASAM [[[camne eja pekasam weh? arghhh janji bukan Perkakas dah la yek ]]]]...Pekasam ikan PUYU...sodap heaven giler ok.
1st time aku makan PEKASAM,
memula, aku tak suke Pekasam kerana :-
kalau masa korang goreng tu..bau dia...buchuk.i dun like.
aku kurang suke sangat ikan ikan berperisa masin.
aku kurang suke jugek sebab normally ikan perkasam ni adalah ikan belaan...[aku penah bela ikan puyu ok...sampai hati ko nak makan buat perkasam?...aku TAK ]

so hari ini dalam sejarah....trennng tennnng tennnng tennng.
Aku suke ikan PEKASAM goreng kering dan rangopppp...tak MASIN ponnnnnnnnnn.
Slurpssss.

ok ok...for real..

************
selalunya Monday datang je..rase malas laaaa, tak de mood la...., tak de semangatkan? Macam macam alasan bersangkar dalam hati dan minda...isk! setan betol...

Aku mulakan dengan bacaan 3 Kul dalam hati..aku hembos kiri, aku hembos kanan.

Bile time lunch semangat makan ada je la plak...wakakakaka Tak payah plak aku nak hembos hembos ni. Ligat jer.:))

Alhamdulilah, dalam aku tak ada mood, semangat yang hilang ghaib di bawa angin bayu...membawa diri ku sepintas lalu...{{{{{{{ yaiks! camnela aku bole terrrrrrr hafalll lagu Feminin ni pulokkkkk/......tak khuasa kauuu layan lagu awek2 gediks ni...ehiks..aku pon penah gediks gak zaman dolu2..doluuuuu !}}}}

Ok ok...kembali di bumi nyata please.

Alhamdulilah, sejak pening2 manje ala ala migraine melanda minggu lalu, minggu ni aku harap akan menjadi minggu yang lebih effective, bermakna dan sangat sangat HEBAT. Kerja sejak minggu lalu terbengkalai akibat penyakit yang menyerang aku...Project yang menimbun nimbun tersidai, memerlukan pengesahan dan review aku ...ada lah setinggi Banjaran titiwangse untuk aku jeling jeling minggu ni.

pejam celik kelip kelip...tak sedar jam di screen adh menunjukkan pukol 1:30 petang...perghhhh, gastrik nih kalau lambat2...

Aku capai bekal aku bawak hari nie...Hohoooooooooooo Cik Lily bawa bekalllll ke office. Kempen Jimat cermat adik adik...:))


Aku terima jua deretan ucapan terima kasih dari sahabat sahabat hasil pertemuan singkat kami di KLCC minggu lepas. Kisah persiapan majlis perkahwinan ku silih berganti dengan kisah sahabat aku yang HARI NIE sudah sempurna bertudung. Alhamdulilahhh..sayu lagi hati ini...bilekah masanya kekuatan buat ku akan tibe pula ye?

Alhamdulilah juga buat sahabat sahabat yang sudi sponsor bekas telor pindang aku di majlis nikah aku nanti, begitu juga Pulut Kunyit dan rendang penganti KEK KAWEN bertingkat yang aku idamkan. Pulut dengan rendang lagi SODAP ok. Sukeeeeenya sayeee :))


Yabedabeduuuu.

Kadang kadang duke, hari ni suke suke. Terima kasih sahabat sahabat ku! Terima kasih Mak Yam!

Sayang kamu...








No comments:

Post a Comment