Sunday, August 15, 2010

yang HIDUP pasti MATI


815pagi,

Kakak call "Hellu?"
Nada agak serius dari kakak pagi Ahad ini.
Tak sempat aku balas ...kakak sambong, " Abg K.sal dah meninggal pagi tadi"

Aku "Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un"
Aku terus terdiam.
Kakak kata lagi " akak bagitau jer. ko kerja ke ari ni?"
Aku "ha'ah...abis macam mana?"
Aku tibe tibe jadi buntu...
Kakak " nanti nak pegi melawat ni, sampaikan salam ko je pada K.Sal"
Aku " Ha'a, kim salam pada K. Sal"

Aku masih tak tahu nak kata apa apa.Mungkin tindak balasku setiap kali aku menerima berita tentang Kematian.
Mati itu Pasti.
Aku hela nafas panjang.

Tibe tibe wajah Arwah menjelma dalam fikiran, di majlis kenduri kawen anak buahku beberapa bulan lalu.
Arwah sentiasa tersenyum dan gumbire orangnya.
Tak ku sangka itu senyumannya yang terakhir.

"Tak ku sangka"...ialah sapa tahu bile ajal akan tibekan
Bile dan di mana , tak siapa pun ketahui.

Ramadhan 5...air mata ku bergenang.
Satu satunya Abang kepada kakak Salku kini telah TIADA.

Al - Fatihah. :(


No comments:

Post a Comment