Saturday, August 7, 2010

shopping

bukan shopping HANDBAG berjenama...
Bukannnn :D


Puasa dah nak dekat nie ..yey yey! ...:)

Tahon ni aku rasa tak sabar sangat sangat nak sambut bulan Puasa.
keNape ek?

1st of all, rasa rindu untuk aku fokus ibadahku kepadaNYA yang maha PENYAYANG.cewahhh..eh!betol laaaa

rasa rindu jugak sebab nak rehatkan usus perotku yang aku torture selama beberapa bulan ni.
Detox time!!!

May be jugak because tahon ni tahon terakhir aku berpuasa sendirian, tahon depan dah ada encik abang di sisi. InsyaAllah.

:)) Tak sabar...tak sabar.


So, memandangkan bekalan makanan kat umah hanya ada bawang puteh 2 butir, maka petang semalam...aku ajak playhousemate aku ke Pasar Tani Putrajaya beli lauk pauk sebagai persediaan menjelang Ramadhan.

Playhousemate aku drive, sambil borak borak, Tak ada fokus langsong...main hantam saje laluan nak ke Pasar.
Sampai di tapak pasar, terus parking betol betol dekat coner simpang di tepi jalan.
Kalau ikutkan, bahaya...tapi memandangkan playhousemate aku ni jenis "tak de hal punye".

So aku cadangkan dia masok parking di tempat parking disediakan tapiii macam biasa...tak jalan,
last sekali , suke ati ko la yer..kete ko, bukan kete aku.

Sampai di pasar tani, tak semeriah masa mula mula aku pergi dulu.
Macam banyak kedai yang dah tak ada.
Masok di lorong makanan je...Fulamak! rambang mata nak pilih makanan...ni belom bulan Puasa lagi ni.
berdegup degup hati ni nampak makanan...macam kuching nampak tikus..terjungkit2 ekor gitew.Meowwww

Dengan degap degup yang rancak dalam dada, Aku target sure tangan kiri kanan penuh makanan kejap lagi.
Dalam fikiran, aku dah berangan angan...
Aku tekad, tak mahu membazir beli makanan juadah berbuka puasa tahon nie....

tahon lepas setiap kali beli, juadah berbuka puasa, pasti bahu aku senget senget bawak makanan...last last berlebihan.
Isk!tak suke tak suke camtu dah.

Seboleh bolehnya, taon ni aku nak masak sendiri la selepas habis waktu kerja.
Tapiiii...
Eh, pukol berapa le pulok waktu habis kerja aku kali ni?
Sempat ke weh?
Hmmm...
Tak pe tak pe...Sompekkan sajos.

bile usia semakin meningkat ni, tekak aku jadi lebih cerewet dan mengade ngade.

InsyaAllah...aku nak masak sendiri. Wah wah wah, hari ni bule la cakap tekad...esok dah tengok pasar ramadhan dengan pelbagai kuih...JANGAN cair ye cik Lily :P

Untuk belanje semalam saje, aku dah borong seperti tertera dalam list,
ikan bilis, ayam sekor, udang 2 piring, ikan selar setengah kilo.
tomato,
cili merah,
cili hijau,
bawang merah
bawang puteh
halia muda
kacang buncis
kantang
sup bunjut,
limau nipis {{ ni bukan utk masak, aku beli untuk buat air, tak pon untuk buat mandi.Wangi!}}
Rambutan,
durian,
Ayam pedas -Uncle Bob
Jagong
Cempedak goreng
Jagong
Kerepek - rempeyek kacang DAL

Mak aiii panjang berjela ok list.
Ni list nak makan masa puasa ke, nak belasah kejap lagi nie?
Hahahaah...welll...

Sarat tangan kanan dan kiri bawak barang barang, aku nak pi order Ice choc kat kedai bergerak Coffee Calypso, tunggu punye tunggu...haus gaban dah waktu tu.
Bro tu boleh tertonggengkan salah satu coffee yang dia dah prepare. Hadoiii...teros potong niat nak teros menunggu.

Aku batalkan saje niat nak nom Ice Choc Calypso..."lu maintain kacak sangat la bro..man man dah ler".
Nak je aku sound, tapi apakan daya...tekak dah haus.Bla saje dari situ...

menuju ke tempat kereta seperti di janjikan dengan playhousemate aku..aku nampak 2 orang Abang polis Trafikk dah jeling2 padaku...almaklom la kete parking kurang ajar punya port kan.
Ehekz...aku terus jerit pada Mek, yang masih terkial kial bawak ayam...

woi! abang CHIP dah keluarkan buku kecik wei.
Cepat start enjin!
hahahahahaah
Kuat kut suara aku...

Kelam kabut abang yang parking di hadapan kereta kami mencampakkan barang2 dia dalam bonet dan bergegas keluar.
Aik! gayat gak ke bang...Miahahahaha...

Sipi lagi dapat "surat Cinta" :))
Bau durian semerbak dalam kereta.
Layanzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz sampai ke rumah.

*********************

Malam dapat sms dari encik Tunang ajak jalan jalan ke A&W Pj.
encik Tunang "mengidam kentang goreng A&W ar "...
detik ku dalam hati "belom kawen dah mengidam".

Wahaks.
Macam macam pon ada.

dalam perjalanan..
Aku bagitau encik Tunang, aku nak tukar kerja selepas berkahwin. Aku dah busan buat IT...dah hampir 8 tahon aku dalam dunia IT. Ewah! macam statement artist Malaya la plak ayat. Wakakaka

Aku rasa nak tukar bidang la..nak buat HR pulak.
Gitu la hajat hati.

Encik Tunang selamba kata " tak payah!."

terkedu sendirian.

30 tahon lebih aku hidup dengan buat keputusan sendiri, apa aku nak, aku dapatkan sesuke hati aku, aku dah biasa hidup dengan tidak bergantong keputusan pada sesiapa selama nie...

Erk! Kena biasa biasakan la kan tanye pendapat encik Tunang nampaknya lepas lepas nie...
tak lama lagi ada SUAMI yea cik Lily.

Jangan lupa di sitewww.
"Jom pi MPH.."kata ku nak rawat hati yang terkilan.
Jom!
Phewwwwwwwwwwwww.

Tak dapat tukar kerja,
dapat buku cite seketol pon ok lah kan buat masa sekarang.
;)

{{apa kes signature aku x mo muncul pulok nehhhh}}

No comments:

Post a Comment