Tuesday, August 17, 2010

Hati yang PUTEH

Soal hati...

apabila hati ni tak suke, mula timbul rasa tak sayang, rasa tak cinta, rasa benci, rasa menyampah pada manusia.
apabila mata ni tak berkenan, mulut mula terbuka mahu berkata kata meluahkan yang terbuku dalam hati.Takut diri terseksa sendiri.
Serba serbi tak kena bile hati dah tak suke,
hati rasa MARAH tibe tibe.

Astgharfirullah...Ampunkan aku ya Allah.

Aku sujud dan mengucap kepadanya yang maha ESA.
Aku bukan tidak mahu bersyukur, aku hanya rasa lemas dengan
keserabutan,
kemalasan,
sikap culas yang terpandang oleh mata ini sejak kebelakangan ini.

Ampunkan aku Ya Allah. Aku manusia lemah serba kekurangan.
Amponkan kesombongan dan kebongkakan wujod dlm hati ini.

Hatiku terbakar dengan keadaan ini.
Bersabar la wahai hati.
Kawal lah diri dan hati
Pandang la yang indah, yang cantek, yang ceria, yang bersih, yang tersiri rapi, yang berbau wangi.

Pandangla dari sudut yang POSITIF.

Maafkan aku...dan aku jua memaafkan segalanya yang menyakiti hatiku. :)
Aku maafkan...

Sabda Rasullullah s.a.w., maksudnya:

"Pada anggota manusia itu, ada seketul daging, jika baik daging itu, maka akan baiklah seluruh jasadnya. Ketahuilah, bahawa yang dimaksudkan dengan daging itu, adalah hati."

(Hadis Riwayat Imam Bukhari dan Imam Muslim)

No comments:

Post a Comment