Friday, April 22, 2011

Kisah si Kerang Bulu

Kerang Bulu ni nampak cam biasa je kan....tetapi TIDAK.
kalau raba raba rasa berbulu tu yang etam etam tu kat kulit dia tu.

******

Wah! minggu ni aku tak henti henti cerita tentang haiwan kan..kan kan.Meh layan pok pek aku tentang Kerang Bulu meh...

Almaklom la yek, aku di besarkan hanya dengan makan ikan ikan laut sahaje. Arwah mak jarang sekali sediakan makanan laut exotic dulu2. Yang aku kenal lauk lauk biasa dari lautan macam udang, sotong, kupang, kerang, yang kecik2 halus tu apa ek? Kapis ke hape nama nya...haaa...so, bila aku kenal haiwan haiwan baru...tahap kejakunan dan kekaguman aku agak tinggi melonjak dari biasa la kan. HEE...

Hari tu...masa makan MENTARANG

Mak mertua aku hidang 1 lagi jenis lauk, masak rebus jer....1st time aku temui. Rupa nampak biasa, tapi luar biasa sizenya.
Aku dengan muka seposen hembos soalan" mana bulunya?"
Mak mertua dan bapak mertua aku gelak kemain " muahahahahahahahaha..." siap geleng2 kepala ok. Mak mertua aku senyum2 kepot.
Aku dengan muka seposen...pandang muka encik suami.

Tibe tibe rasa dungu bin kerdil sangat kejap. :))

selain dari Mentarang, makanan yang satu ini jugak agak exotic bagi tekak aku. Maklom la..masa kecik2 aku kenal kerang ...comel2 jer. Hari tu, mak mertua aku perkenalkan Kerang Bulu. Besor-besor bapak kau size dia.

Kenyal rasanya. Cicah pulak dengan Kicap cili padi asam limau dengan bawang.


Sedappppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp!
Nak lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
GLUP!
:))

No comments:

Post a Comment