Wednesday, November 24, 2010

Sedap Macam SomTum


Besttest!!


dengan bangganya...

" Zaman sekarang ni, bukan takat orang perempuan je boleh buat
kerja orang laki laki "

by Yan bin Yin.

Setelah sekian abad, baru malam ni encik Yan tegur aku.
Itu pon, tanye pasal cik Atos dah bertukar status jadi Pn Atos tanpa menjempot beliau.
Sentap la tu agaknya.
Hiks.

Mereka akrab suatu waktu dahulu.
Tapi kini...bak kata Yan " mentang2 dah dapat "gading".
Poyos kan kepala otak orang laki2.
Malas nak layan.
Sekian.

HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Tengahari tadi aku stress gilak.
Boss asyik push aku serahkan kerja kerja harian kepada pembantu sebelom aku amik coti kawen.
Masalahnya...pembantu aku dah coti dulu dari aku.Hmmm..how ley?

Adik manis pulak menggoda ajak bergossip. Ala gossip gossip pasal kawan kawan jugak.Hakhakhak
Gossip itu sedap. rase dia macam somtam....masam manis pedas gitu.

:))

maka, aku ajak kawan kawan makan sedap.
Kalau stress jek, ajak makan.stress jek, makan.
Mana tak domok.Domok ialah perkataan baru dari kamus cik Lola bermaksod GUMUK. :)
Kami ke Canyon Gelap di Alam...aku order makanan kegemaranku Fettucini Green Curry.


Yummie, tapi dah makin cair plak kuah dia.
Teringat ALi sara restuarant di Puchong yang dah lama tak kami kunjungi beramai2.


Teringat jugak Chiang Mai restaurant di Sg Buloh yang pernah menjadi port kegemaran aku bertahon dulu.
Aku jugak order Som Tum. Masam manis pedas, sedap!
Air Mocha Glacier 1.

Kenyang perot, di office hati aku berdebar kencang macam di serang angin puting beliung.
Badan aku ada masalah menerima kehadiran Caffeine dalam minuman.
Nervous tahap kritikal.

Lunch paling mahal minggu ini.
Total lunch : RM23.00. Perghhhhhhhhhhhh.

Oh yea!borak borak dan gelak ketawa, aku terpandang bakal adik ipar dan isteri serta anaknya ke restaurant yang sama tadi.
Aku menghampiri kaunter nak bayar bill.
Aku singgah bergurau sekejap dengan Shaqif....anak sulong kepada bakal adik ipar aku.
Shaqif anak comel lagi bijak. Geram aku!Mata dia melirik2 memandang sana sini memahami.
Memang wajah budak comel yang bijak.
Mak shaqif " salam mak lang..salam"
Shaqif capai tangan dan cium .
Comellllllllllllllllllllllllllll sangat2
Tak takot pulak apabila aku hulur tangan mintak di dukung dan di bawa berjalan-jalan.
Siap melambai bye bye lagi kepada father and mother,
dan seluruh customer yang datang menjamu selera tengahari tadi.


Wah! mak lang plak terasa macam bawak baby celebrity Shaqif oii.
Budok budok masa kecil musti Comelkan.Heee



No comments:

Post a Comment