Monday, November 22, 2010

Episode 3 : Jiwa Kacau


Busana Gezal Mihat yang menjadi sumber inspirasi ku...
cantek bukan?
Tak cantek?
Ahhh
Mata aku cantek melihatnya.

OOOOOOOOOOOOOOOOO

Kadang kala, apa yang di hajati dek hati ini ...
tak kesampaian seperti
yang di harapkan.

Nak menyesal pon tak berguna.
Aku ke rumah Kak Aya...tailor yang siapkan baju pernikahanku.
Aku bukan salahkan jahitan yang di buat bukan...
CUMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE


Pertama kali melihatnya,
aku nganga, bukan rasa kagum tak jugak rasa nak menangis.
Macam ada yang tak kena dik hati ini.

Aku cube pakai baju yang telah siap di manikkan.
Aku tak rasa apa apa.
Aku rasa Kosong.
Tiada rasa teruja
Tiada rasa gembira.

Aku cube baju lagi satu yang di buat khas untuk hantaran ku.
Aku selesa,
Aku rasa suke seperti biasa.
Hairan bin ajaib.

Kenapa aku tak rasa perasaan yang sama apabila aku pakai baju nikahku?
Ianya tak sehebat dan sekemas baju hantaranku.
Adakah kerana warna Putehnya?
Adakah kerana material kainnya?
Adakah kerana design bajunya?
Adakah kerana design manik2nya?

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Aku rasa kosong. Serius.
Aku bayar dan teros berlalu.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Serba serbi tak kena.
Aku call kakak, aku mintak pendapat.
Rasa sedih sangat. Aku sebak.
Esok akan ku tunjukan kepada kakak juga.
Material,
lining,
beads work.
Serba serbi tak kena aku rasakan.
Kakak pasti tahu apa yang terbaik untuk memperindahkannya semula.


OOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Aku rasa nak beli baju baru je.






No comments:

Post a Comment