Thursday, November 11, 2010

Kaya & Butter Bersatu

Perancangan asal, semua dokumen perlu di selesaikan hari ini.

Namon susun atur pejalanan hidup ini hanya dia YANG MAHA BERKUASA menentukannya.
Kite sebagai manusia jangan lalai sehingga mendahului TakdirNYA yea.

Astarghfirullahalazim...

**********************

Aku baru balik dari rumah Abang ku yang sulong, wali yang bakal menyempurnakan majlis akad nikahku
Disember nanti.
Borang permohonan dah di isi lengkap oleh pihak lelaki , kini hanya tinggal bahagian pihak perempuan yang perlu di sempurnakan.

"Pak haji masih di Mekah, insyaAllah lepas hari raye haji balik la dia. Sempurna lah permohonan kamu tu nanti dik" begitu kate abang.
Aku " ERKKKK..."

*Takdir Alla tak de sapa mampu merubahnya.

" Butir butir peribadi saksi saksi dah siap? Ko pegi dapatkan fotokopi ic dan lengkapkan borang siap siap. Esok nak hantar ke pejabat dah lengkap...kite dah booking Tok Kadi, nak hantar borang jer..senang jer" abang memberi arahan

Aku duduk di meja makan, siapkan ruang ruang yang masih belum di isi.
Sambil menunggu soalan soalan dariku...Abang dan encik tunang sabar dengan kerenah ku yang tak habis habis kerisauan...Mereka berborak borak pasal politik masa kini dengan senang hati.

Aku tak suke dunia politik.

Dalam ke risauan, aku ada terdengar jugak borak borak mereka tentang menteri besar kedah yang hilang sabar menuduh pihak media pembohong live on air semalam.

Drama2 i loike.Hiks.
Rasa kelako ada ...malu pon ada. Adoiii...
Pemimpin kalau emotional, pengikut ilang respect la camni brotherh.

korang tengok berita tv tak semalam?
Haa tak tengok? Tak tengok pon tak pe...bikin malu wa jek.

jadi pemimpin kenala. COOL dato'..belajar la control skit emosi tu..baru jek kenyataan skit,
dah melenting macam cacing kepanasa... tak best ar....
Yang pastinya , aku sebagai penonton pon dah mula rasa Malu ok tengok aksi sebegitu.

Live pulak tu.
Aduiiii..

Nak jadi pemimpin jadi la pemimpin yang membela rakyat...bukan pemimpin hipokrit...bertie bercoat demi KUASA.
Haa kan...tu yang aku tak suke tu pasal politik.

Ok cukop pasal drama..mari beralih ke dunia realiti...

******************

Drive ke Seri Gombak.
Aku ke rumah kak Ngah pulak, nak dapatkan butir2 saksi no 2...abang ipar le jadi saksi aku.
Saksi no 1 belum sempat nak mintak fotokopi IC lagi. Wiken ni la kut.

Sampai umah kak Ngah, langkah kanan. Weeeeeeeeeee...
Kak Ngah tengah siapkan makanan tengahari sekeluarga. Makan lauk masakan kak Ngah, ikan best masak asam pedas , bersayurkan sayur kulat campor bayam.
Sempoi tapi sedap! Hiks.Aku makan nasi ok hari ni..lapor.

{{{ Erk! baru aku perasan semalam lepas melawat oficemate di HUKM pon aku belasah makan nasi LINE CLEAR di Cheras..oh nooooooooOOOOOOOOOOooo}}}

Borak borak dengan Kak Ngah...kak Ngah cerita...kak long mintak tolong antarkan pengantin ke Gopeng Perok hujong minggu hadapan.
Kak Ngah pulak mintak tolong bawak anak kesayangannya yang sorang tu bersama pada 21 hb majlis di sebelah pihak lelaki di rumah Kak Long.

Aku ok je...tak de masalah.

*******************

Selesai mendapatkan butir butiran penting...Kini hanya masa menetukan segalanya.



Jum minom petang.




No comments:

Post a Comment