Wednesday, November 24, 2010

TerSenyum Manis




OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO


Sahabat text pagi2 lagi bagitau " Telor pindang ko boleh dapat 9hb nanti...makcik Wan sudi buatkan"
Yahooooooooooooooooooooooooooo
Yaribba Yaribba!

Senang hati aku wahai sahabat.
Terima kasih banyak banyak.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO


Adik manis pagi2 lagi bagitau " Saya sponsor akak cup cakes la yea..akak pilih nak flavor apa.....
A. Ola la tropika, B chocolicius C.Maria o Mariaaa..."
Wah! Terharu gueh siot.

Gumbire nak melompat2....tapi maintain jelita depan window sajos sambil tersenyum terkepot2


OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

images by TOXEL.com

Aku amik half day hari ni, semata2 nak jumpa dengan kakak.

Drive dalam hujan, aku redah.
Kakak belom balik sekolah, aku sabar menunggu luar pagar.
Kakak kata balik lewat, aku gagah menunggu di kedai makan berWIFI.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

Pendapat dari kakak sangat penting buat aku saat ini.

Yea bagi aku di lahirkan sebagai adik yang sudah tidak miliki ibu tersayang sebagai tempat mengadu keresahan dan kerisauan hati , pendapat seorang kakak adalah amat penting dalam kehidupan ini
.
Kalau tak dapat meluahkan perasaan kat kakak terdekat, aku caarik yang berada di hujung Semenanjung.
Walaupon usia adik dah nak hampir menjangkau usia bakal pesara pesara kerjaaan sikit masa lagi..wahaksss,
tapi pendapat kakak2 TETAP penting.

Kecuali la ko dengan kakak ko tak sebapak kan.
Aku tak berapa nak reti la bercerita tentang kes jenis ni kan.
so
Aku beruntung dan bersyukur sangat sangat punye 4 orang kakak berlainan kepala dan idea.
Hiks. Meriah! Melibatkan mereka dalam process persiapan perkahwinan ku mungkin tak banyak sebab aku awal awal lagi dah melantik wedding consultant tetapi pendapat tentang issue peribadi mestila rujuk kepada support system yang paling dekat dengan hati kite jugak kan.

Kes baju nikah, aku tanye pendapat kakak sorang cukop.
Kalau tanye pendapat ramai ramai plak kang, leh jadi pelakon Bollywood aku nanti. Hihi

Walau bagaimana pun , kepada kamu yang tak punye kakak,bersyukur lah banyak2 yea kerana masih memiliki ibu, makcik dan adik adik perempuan, kakak ipar di sisi kerana support system sangat berperanan besar dalam majlis majlis besar seperti majlis pernikahan dan perkahwinan.

;))

{{{ Aku masih tak paham dengan ragam kehidupan sesetengah manusia yang memiliki ibu, kakak adik beradik tapi bermasam muka, bergaduh2, merajok2 sampai tak mahu makan, tak mahu bertemu muka macam perang dunia ke4 meletus.

Serius, aku tak paham. . Mana hilangnya rasa sayang? }}}


Semalam dengan perasaan penoh emosi, aku rasakan baju nikahku tak secantek yang aku harapkan.
Apabila aku tunjukkan kepada kakak petang tadi.
kakak kata " Cantek lahhhhh, ingatkan buruk berselirat macam mana...elok jerrrrrrrrrrrrr"

Keyakinan kembali menebal....walauponnnnnnnnnnnnnn pada hakikatnya, bentok badan dan lemak aku yang dah menebal semula.
Eh! pehal byk sangat perkataan menebal ni?

Uhuks.
Hari hari baca Kevin Blog .
Baca dengan penoh bersemangat waja atas katil...atas katil ook.
Dah tahu tapi tak pegi jugak bersenamkan.
Lepas tu rasa panik kata baju tak cantek la, design tak consistent la.
Adoiiii....Cermin mana? Cermin?Pi beli cermin besar lagi pi..

Hekkkkkkkkkhekkk

it is never to late to start ;)




No comments:

Post a Comment