Sunday, June 12, 2011

Apa Minuman Kegemaran Anda?



Pagi tadi...encik suami ajak breakfast port baru.
Precint 16. Belakang EON bank...aku tak pasti building tu building apa. Tapi ada mat kelate buat roti bom. Sodap.Aku amik mee hoon dengan air suam je. Aku pilih tempat duduk area bawah. Kena turun tangga sikit la dari kaunter jualan makanan gitu.Sambil tunggu encik suami letakkan roti bom dan kuah dal.

Aku lihat...
Seorang kakak cun....Dari raut wajah, aku bole baca...kakak ni confirm mek kelate.suami dia dah sound sekali...tapi aku tak berapa perasaan dia cakap..aku cume dengar perkataan "kicak"...Dia bawak botol kicap sampai ke tempat duduk kau...Sekilometer jugak lah jaraknya dari tempat kaunter makanan. Wakakakakak.

Botol kicap beso, bukan size kecik.Bukan.

Ada selonggok,mamat kelate yang tengah frust gedegek dengan persembahan team bola Kelantan semalam...selamba sound " hoh..awek cun, sampai ke bawoh bawok kicak"
Aku rasa nak bantai gelak terbahak2.
Tapi kenot la like that kan...tak manisssssssssssss :)).

Tengahari, mak mertua dengan adik ipaq aku datang rumah.Rumah aku dah la cenonet, banyak lagi yang belum siap sedia. Rimas pulak rasanya bile rumah belum siap kemas...dah ada tetamu datang. Encik suami paham gelodak dalam jiwa aku...ajak makan tengahari di luar.
Kedai Mak Jah. Aku order nasi goreng Mak Jah. Ada telor, ada sambal udang petai, ada salad dan tomato bersama air laici.
Sedap.

Adik ipaq aku plak nak bershopping di Midvalley, susah kalau mak mertua aku nak ikut. Kaki plak dah tak berapa nak gagah kan. Maka, aku dan encik suami bawak mak mertua balik. Main dengan anak buah si Saqif lagi syok.

Petang.
Aku terima panggilan masok kerja. Nak duit lebih kan?. Kena la kerja hari Ahad. Aku tak kisah, janji ada duit masok lebih sikit hujung bulan nanti. Plan ke Bandung bersama kelab ibu ibu jadi pendorong aku masok kerja hari ni. Kalau tidak kerana kau Bandung. Baik aku layan HyppTV di rumah lagi syiok woo.
Oh Bandung land tunggu kedatanganku yek.

Dah nak dekat senja.
Kerja dah selesai. Geng basikal di office pun dah cabut balik. Aku ke hausan tungggu encik suami amik aku di office.Nampak je encik suami sampai...terus " JOM lepak minum bang"

Air apa jadi tegukkan Puan Lola di petang Ahad yea?

Panas panas dapat slurps air Roselle sejuk, superb.
Buah roselle yang rangup masam masam manis. Krup krap..Best!

Kalau aku dapat air Roselle, tak pandang la suami kacak berdentum duduk depan dah ...HEEE

No comments:

Post a Comment