Sunday, June 19, 2011

My Sunday Morning



Cinta sempurna itu jalannya jauh,
bukan di nilai pada jarak tetapi
hanya masa yang menentukannya - Ilham Kalsom -



adeih la haiiii...
Badan aku sengal, tangan aku sengal, bahu aku pun sengal. Ni la dia penangan kelas Kick Boxing yang aku hadiri semalam. Otot otot sedang menjalankan fungsi dengan betol la ni yek?

Sebenor-benornya, aku warm up tak betul semalam. Uhuks :(

Seronoknnya dapat golek ke kiri, golek ke kanan atas katil pagi Ahad ni. Salah golek, terpandang pulak jam di dinding.
Halamak! Matahari dah nak terbenam balik kau...kihkih.
Awak tu isteri orang ye cik kak, bukan bujang lagi.
Sile Bangkit!

Telefon berdering...
MAK MERTUA nama yang tertera di handphone aku
"Assalamualaikum..mak" jawab ku ..
"Waalaikumussalam...Suami hang mana?" tanye mak mertua ku.
"Tido lagi.." jawabku sambil tersenyum malu..kah
"mak dah nak siap siap pi kenduri kawen ni...majlis tu dari pkl 10 sampai 1pm saje."
"Ye la ly kejutkan enciksuami" jawab ku pendek
"lepas pegi kenduri mak nak pegi hospital ...anak Mizi berak darah semalam..tahu dak?" tanye mak mertuaku
"Hah? tak tahu plak..hospital mana mak? nape jadi camtu? salah makan ke?" tanye aku sebagai anak polis pencen.
" Virus...hospital Kajang tempat Auni kena tahan dulu..tahu dak?" jelas ibu mertuaku cool je.
"Oh ok..ly kejutkan suami bangun la mak...kang leh pegi kenduri sekali...jumpa kat sana yea" aku cube tamatkan perbualan.
"Ha'a ye la..assalamualaikum" suara ibu mertuaku sayup2 hilang.

Aku capai vacum ..vacum working room encik suami.
Telefon berdering lagi...

"Assalamualaikum..."jawabku
"Walaikumussalam.." suara Abangku di Johor kedengaran
" Abang nak mintak tolong ni...anak buah ko ni belum tahu dia kena keja kat KLCC ke kat Damansara..tumpang sementara duk umah ko yea...bole?" tanye abang straight to the point.
"Oh sementara bole la...tapi pandai2 la bawak tikar bantal yek, rumah ly lum ada katil untuk bilik tetamu lagi...amacam?" jelasku terus terang.
"Malam kang anak buah ko sampai..abang suruh dia bawak tikar bantal siapsiap..suami ko bole ke?" tanye abang lagi berbahasa.
" ohhh..boleh je. Kereta ada tak? kawasan rumah ni tak ada public transport lagi tau...tapi nak exit pegi mana2 senang je...tak de jammed2 ni" jelas ku harap2 dapat hilangkan kerisauan Abang.
" Ko kasi alamat....lupa la aritu.." mintak Abang [ padahal last week masa nak pi New zealand dah bagi...malas eh!] :))
"nanti ly sms...apa apa hal telefon ly yea..petang ni nak keluar." balasku panjang lebar.
"Baikla..insyaAllah malam dia sampai la tu.." kata penutup dari Abang.

Sambung golek2 atas katil lah...
Tepek Mask di muka...layan novel kejap...;)


Siap signature penulis ok... ;)



No comments:

Post a Comment