Monday, October 18, 2010

Urutan Sakit tapi Sedap

Yummie...
Semasa di sentuh dah terasa kehebatannya.
Semasa di belai ke atas ke bawah terasa kelembutannya.

Wahaks!
Dah, jangan nak pikir bukan bukan.
Aku dalam bilik urut sambil dengar lagu Indon nie. Nak tido pun susah menahan sakit tapi sedap oke.



Wahahahahah

8:00pagi, aku dah ke SPA.
Misi pertama ialah sesi perkenalan antara kak yan dan urat2 dibodyku yang dah berkurun tak di sentuh. Auw! Tak khuase.

Sekali kak Yan sentoh, perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Nangis.
Walaupon sebenarnya Kak yan sentuh sikit jek. Badan aku rasa macam di pecet pecet oleh penyepet besi.

Sakit rupa rupanya badanku ini.
Menderita kamu aku kerjakan selama ini yek.
Maafkan aku badanku.
Bole gitew?

Ha'ah....ye betol.Aku dah lama tak urut seluruh badan. Kak yan pakar urut tradisional kata, perempuan perempuan di Jawa kebanyakkannya memiliki bentok badan cantek, berbadan slim, berkulit cantek, berrambut lebat dan panjang mengurai kerena mereka amalkan urutan badan. Pembetulan urat-urat bersimpul sekali gus membetulkan pengaliran darah dalam badan. Urutan jugak membantu memecahkan lemak lemak yang terkumpul dalam badan penyebab utama perempuan nampak gemok dan hilang shape cantek untuk berkebaya.

Selain pemakan Jamu seperti Jajan di Malaysia, amalan itu menjadi faktor utama kebanyakan mereka cantek2 kerana MENJAGA
kesihatan dalaman dan luaran.

kalau bukan diri kite sendiri yang menjaga baadan kite, sape? Nenek ?
Haa..fikir fikir kan la yea adik adik.

Sebab nak rasa cantek dan sehat segar cergas itu lah, aku ke SPA INAI AURA pagi semalam.
selesai sesi perkenalan urat badan aku dengan tangan Kak Yan. Kak Yan..ure the BEST!
Tekanan yang aku alami kebanyakkan aku tanggong di sebelah kanan badanku, dari kepala..bahu, tangan dan kaki kiriku ...sakitnya tuhan saje yang tahu.
Sakit sakit di urut sebenarnya SEDAPPPP :)

Dari situ, aku mengenali sedikit latar belakang Kak Yan.
Kak Yan pandai menyanyi jugak ok.
Suara pon sedap, sama sedap dengan penyanyi2 era Fauziah Latiff & siti Fairuz gitew.
Kalau pergi karok dengan kak Yan, sure aku duduk je kat dalam kotak merah tepi penjuru ternganga dengar kak Yan menyanyi.
Hiks...sore aku kan kalau nyanyi FLAT jer sama mcam Flat Sri Cempaka...Miahahahaha.

10:50 pagi
Selepas di urut dari tapak kaki, jari hingga ke hujong rambot.
Aku di bawa ke bilik SAUNA.
Mandian wap juga membantu dalam penbuangan TOKSIK.
Berpeloh peloh hamba dalam kotak wap itu. Makin lama badan makin lemah, kunun nak tahan kan lagi 5 minit buang toksik. GAGAL.

Aku haus.
Hahahahahaha
Kak Yan hidangkan aku dengan air kosong penganti air peloh yang berlimpahan keluar.

Lepas tu, aku buat facial pulak.Sebab muka aku dah mula naik bintik2 hitam.
Pigmentasi gitu.
Tapi kak Yan kata muka ku dah berminyak dan banyak white head, maka facial susu saje buat permulaan.
Aku jugak SUKEKAN cara facial di lakukan kak Yan. memang PRO la.
No komen.
Puas HATI ;))

Tapi yang aku tak puas hati ialah ...bukan tak puas hati dengan kak Yan la...aku tak puashati sebab aku tak dapat nak gelak badak jer..hikhik...
Semasa di pakaikan MASKER pada wajah aku kan. Kak Yan tepekkan dengan MASKER setebal dan sesejok mungkin nak tutop pores kan. Dah best dah
Tibe tibe kan...ada 1 lagu nie yang di putarkan di radio kak Yan.
Dok repeat " Apasal ...apasal?"


Dalam hati dah geli hati nie.
Adusss bole terkencing tahan gelak di bawah rawatan MASKER HIJAU ok
Sabar je aku pada waktu tu.
Serius terseksa.
Hahahahahahaahahahah

Siap saje MASKER keras di wajah dengan sempurna.
Kak yan pun bersihkan muka aku.
Badan aku dah tergegar2 nak gelak gaban
Kak Yan tanye " kenapa gelak? masker masok idong ke?
Aku pun bantai gelak sesuke hati aku

"Kak yan dengar tak background singer tu nyanyi...APASAL ......APASAL?"{{setiap kali nak masok part APASAL.....APASALnada dia kelako gilak ok}}

Kak Yan pon bantai gelak dengan penyanyi background lagu TANGGA MUDA HARI MINGGU tu. Lagu lama yang sedap dan catchy, tapi tak sesuai betol di pasangkan waktu aku tengah pakai MASKER.
Geli hati siot!

Penyanyi background tu punya suara memang buat aku terseksa la weii
Hahahahahaah

12:30 tengahari.
Semuanya SIAP.
Rasa lapo menerkam perot aku serta merta.

Ahaaaaaa! Hari nie je... aku dah rekomen 2 orang kaumkerabat aku untuk Urutan Tradisional Kak Yan.
Korang tak mo try ke?

Harge mahal ke murah?
Jangan susah hati..harge pastinya mampu milik ;)

**WINK**

Nota : Selepas urutan, badan badan terasa sedikit sengal sengal la. Tapi tekanan yang menyebabkan bahu aku rasa keras sudah hilang ok.
Rasa lebih yakin dan wajah ku lebih berseri.

2 comments: