Wednesday, October 6, 2010

The Making of Baju Nikah : Jilid Satu




Pagi Ahad lepas...

saya dan encik tunang ke Jalan ..Jalan paling famous manusia beli kain untuk orang kawen.
Kalau beli kain main nie semua, saye suke sangat pegi satu bangunan nie....Bangunan color Pink.

Encik tunang tak pernah sampai bangunan Pink ni...maka..melilau mata dia carik bangunan Pink.
Padahal bangunan kaler Pink ada depan mata...Pink dah malap, jadi Pinkless.
Wakakakaka.

Masoknya kami di dalam bangunan Pink, aku teros terpa carik Auntie Balbeet.
Auntie ni dah berkurun berkerja dengan mereka.
Cakap je kain jenis apa yang korang nak...Auntie Balbeet pakar dalam jenis kain dan quality kain, pasti tak mengecewakan lah.

Aku kalau dah masok kedai kain kan...mata aku serta merta...memang jadi RAMBANG sangat.
Semua yang aku pandang, cantek cantek belakos.
Selama ini aku sangka, aku dah cukop cerewet. Cerewet queen. Tapi bile encik tunang bukak molot, baru aku tahu...Bakal suamiku ini lagi cerewets dari aku.
now dalam hidup aku ada cerewet King pulok.

Sabo je la yek....cerewets cerewet pon... nak cantek kan?

Turun naik, naik turun ...turun lagi...eh naik lagi tangga...
Auntie Balbeet heret aku dan carikkan match kain kain yang aku dan encik tunang inginkan.
Kain pengantin - Chiffon puteh berbeads beads.
Lining satin untuk chiffon yang halus dan sangat jarang. Erk! pakai lining chiffon cantek ke lining satin lagi cantek woi??? Tailor aku cakap lining satin cantek...bekas bekas pengantin cakap lining chiffon CUN.
Mana satu nie weiiii???
Aku keliru di sitew.

Kain pengantin lelaki pulak - satin half puteh berkilat dan tak berkilat.
Ke dua dua belah boleh di gunakan. Ikut citerasa dan style masing masing.
Mudahnya la beli kain untuk orang lelaki. Tetapi harganya...mak aih!


ni haa..color LILAC, sape tak kenal lagi? angkat lutut cepatttt...ehekz.
hahahaha

Aku juga sudah pilihkan baju untuk Cik Pengapit ku yang cantek & comel.
Aku cuba jugak cari match color untuk Encik Pengapit ku...tapi color yang sedondon atau hampir sama.
TAK JUMPEEEEE!!!
Pi Kamdar je la lepas nie untuk kain baju melayu kamu yea. Heee.


Haa...kain extra untuk hantaran.
Loike Earth color..aka aku pon tak tahu color apa ni sebenonya.
Mata aku nampak color coklat lembuts.

Aku juga pilih sepasang lagi kain tambahan untuk di letakkan sebagai salah satu barang hantaran kami.
Satu pasang kain chiffon kosong untuk di jadikan kurung moden. Nak kena tambah Beads, kasi lip lap lip lap.
Baru la GLAM.
Satu pasang kain satin dengan color yang sedondon untuk baju melayu encik Tunang.
Lepas-lepas ni kalau nak bertandang melawat saudara mara ke... aku dan encik tunang sudah ada sepasang baju SIAP!

Mission Completed!
Berbelanje kena lah Bijakkan?

nota kaki : Less is MORE...Less is MORE.



No comments:

Post a Comment