Saturday, October 9, 2010

Kisah 3 dara pinggitan beraye

Syawal berakhir semalam tapi...

Hari ni ada open house terakhir Pn Tasha & Al Tony.Teros ke Kampong Batu, aku pick up kawan baik aku.Aku sampai awal. Aku call dia 2 kali. Tak berjawab.

Ah sudah!
Pagi tadi ada dia bagitau...dia sakit2 sendiri akibat terlebih teruja dengan aqua aerobic dibuatnya semalam.

Dia tido sedap sangat agaknya selepas telan pain killer.
Aku cuba hubungi sahabat2 yang ada no telefon rumahnya pula.
Adeih! tak ada pulak dalam simpanan masing masing.

Aku nampak seraut tangan...eh!betol ke raut ni penjodoh bilangan untuk tangan?
Gasakkkk..patutla B.M tak dapat A masa SPM dulu. hiks

Aku keluar kereta, dengan suara picthing tinggi aku bagi salam.
Makcik menjawab salam aku...dengan bebelan " lily dah sampai ni haa..."
Ha'ah..aku janji pukol 3:30 pm, aku terpacak depan pagar pukol 3:00pm
Aku lapo oke.
Heee.

Makcik " best jugak cite nie..."
Aku melayan cerita makcik " Bapak borek , anak rintik...cite anak orang kaya dengan anak orang miskin"
dalam hati { uh wow..menarik drama nie...cam filem hindustan..i loike!}

Makcik sambong bercerita " anak dia dah pegi Australia nie...si bapak jaga anak dia..."
dalam hati { perghhh..gaya penceritaan makcik sebijik lah macam kejadian drama ni berlaku kepada makcik timah rumah sebelah ...real habisss}

hee...selamat hari raye..maaf zahir batin makcik!!!

Sakan melayan kisah drama makcik, anak makcik keluar dari bilik air selesai mandi manda.
{ Ko berendam ala aqua arerobic dalam kolah ke hape zairom woiii }
Aku membuntuti sahabat...di bilik aku di hidangkan dengan kuih raye.
Aku raye dalam bilik oke.
Wakakakakaka

{sahabat paksa aku dengar dia berceloteh plak kan..itu pasal di jamunya aku dengan air sarsi, kuih muih semua di angkut masok bilik dia taw...hatas katil lagi. Hamik!!! baik punya lokasi...hahahaha sabo je lah}

Siap berdandan wangi dan bertepek puteh melepak dek bedak.
aku dan sahabat teros menuju ke rumah tasha.
Alamak! terlajak lorong la pulak selepas Shell pam station di maksodkan.

Aku macam nampak sorang awek terkial2 carik parking.Awek manis...macam kenal.Follow je lah detik dalam hati.
Aku teros join bontot kereta dia...ehiks. Adik manis pon tengah sesat carik apartment di maksodkan tuan rumah.
I follow u saje....kalau u masok kilang gula pon, i still folowwww.
Hikhik

Kami hanya ber3 saje petang semalam.
Riuh dengan suara kami dari dalam lif sampai le ke dalammmm rumah Tasha
Menu pelbagai jenis di sediakan tuan rumah...tak sempat salam peluk cium...,
daging rendang USIK jadi serbuan kami. Dah tinggal cenonet ok.
nasib baik ko tak datang zanos ...kalau takkkkkkkkk... akak hentah sempat merasa rendang spesel orang jawa...rendang usik mengusik jiwa.
Wahaakkkkkkkkkkkks. terusik Ai.
Laksa penang, nasi minyak dan sambal udang pon ada.

Pheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeew!Pandai anak pak jenal masak. Kagom ai!

{sorry gamba lauk pauk tak sempat nak semadikan dalam kamera...piranha lebih pantas dari camera,maka tiada dalam liputan ini cerita.Adess}

Kamu bikin akak sukar berhenti makan oke....nasib baik pakai corset.
kalau tidak...kejadian tak muat baju pengantin past terjadi. Oh no no no yea. again. NO NO NO :))


Selesai makan dan borak di meja utama.
Kami bergerak...hehehe bukan bergerak balik.
Bergerak duduk depan meja kuih raye pulokkk.

Ya Allah...suami si tuan rumah memang aku puji sunggoh lah.Sopan santun dan pandai sunggoh mengambik hati orang tua.

Ke mana aje aku pegi...dia hidangkan dengan kuih kuih raye. Pantang pindah tempat duduk...pantang tinggal kuih gitew. di bawak kemana sahaje janji letak depan muke ok.
Wakakakakakaka.


Kalau dah mengadap meja kuih raye kan...memang payah la nak angkat ponggong balik kan.
Kalau tak angkat...memang melekat!!!!
Hahahahaha

Acara wajib...posing duluuuuuuuuuuuuuu



Kalau nak bahagia jiwa raga perot kenyang hati senang !kawen la dengan anak orang JAWA.pasti anda tak kecewa.
Wahahahaha..tetiba ada sesi promosi
Gasakkkk...hahahaha

Haaa...kan dah sampai tercekik Tart...moh balik moh.


6:30 , petang menjelma,gossip sudah, gelak sudah, kuih raye habis sudah semua ku rasa..
Next activity menanti.
Karok nite tonite. yeayyyy

Aku dan sahabat mintak diri salam pelok cium 4 kali..waakakaka dengan pesanan panjang berjela mohon mengundurkan diri.

Time kasih menjempot & tahon depan buat lagi yea Tasha.
Best!




No comments:

Post a Comment