Sunday, October 24, 2010

Party Febeles Malam Minggu


23 Oct 2010 - Sabtu - Semalam.

Kawan2 adakan majlis makan malam beramai-ramai sampai larot malam semalam.

Haaaaaaaaaaaa...hamik gitu tema party malam tadi.

sempena apa party ni weh?gitula desas desus aku dgr dari molot sahabat2 yang hadir.

Aku pun tak pasti sempena apa, tapi bak kata zanos aka tuan villa
"Alaaa aritu kan saya tak pegi open house umah Tash, terkilan gak...so saya nak buat BBQ la untuk kawan kawan"

Entah dari arah mana datang tetiba ada yang hembos nak sambot part ala ala Halloween party.
Perangai pun dah ala ala hantu kan, sesuai sangatttt :)
Ada yang siap nak pakai Skarf Shrek ok.
Nasib baik hantu SPENDAR tak jadik...kalau tak haru tembel mata aku seminggu.
Wakakakakaak
Yea yea yea...kawan kawan aku semua COP sengal kat dahi.

*****************

Pukol 4:30 aku masih terbaring depan tee vee layan lifestyle channel Febeles...Febeles Kimora Lee Simone
Tibe tibe

"Ly tapaukan spagetthi utk mak aku eh, dia dengan muka selamba yakin spagethi ko sedap"
katanyeeeeeeeeeeeeeee dalam text tu

Aku yang tengah terbaring nie...
Ya Allah! spagethi pon belom masak...dah ada request tapau dari makcik.
Waakakakakak terus aku bingkas ke dapur...MASAKKKK!

Aku balas text sahabat " selalu aku potong bawang dadu, hari ni terpaksa potong bawang bentok hati...harap2 dapat mencoit hati mak ko Zai"
Zai balas text ucapanku " kalau aku ada habang hensome belom kawin, sure ko jadi menantu kesayangan mak aku Ly"

Wahhhhhhhhhhhhhhh!
Apporval sudah ada, habang sudah tiada.
Hahahahahaha
Haruuuu

**************************
Aku ke dapor siapkan spagethi dan sauce.
Daging Burger Ramly aku potong halus halus dengan penoh kasih sayang.
Siap semuanya, aku sambong baring mengadap tee vee sambil menunggu dianos amik aku bawak sauce spagethi ke villa zanos.

****************************

Tepat jam 8:00 selepas hujan waktu petang,kami sampai di villa zanos.
Bab makan, masing masing datang TEPAT pada waktunya. HEEE

Ahli Kelab Kalis Kutuk yang hadir ialah...

Aku,
zai,
dianos,
zaidos,
Tasha
Tony
ejal,
zeck,
Addy,
Shidie,
Akem,
Alem,
Dean,
Etos

terhidang indah apa bila kami sampai...
Tuan rumah sedikan BBQ kambing, ayam, sosej, udang satay dan salad.
Kawan kawan bawak potluck.
Ada yang bawak kek coklat pertunangan { sebab bekas dia cantek la sangatkan...maka kek itu di panggil Kek pertunangan..Terima kasih kepada Cik Ayom dengan sumbangan kek coklat yang sangat sedap itew}

Ada yang bawak buah buahan tempatan.
Ada yang bawak mash potato tanpa gravy. Wakakakak { Terima kasih kepada pengiat makanan sihat tegar}

Ada yang bawak kordial { Barli lemon sedap }
Ada yang bawak Ice cream Cornetto comel comel { so delicious macam orangnya }

Aku buatkan sahabat, spagethi beef Pak Ramly.{ memandangkan aku buh daging burger ramly, maka kena la kasi kredit resepi pun nama Pak Ramly kan...kang kena saman...kang kang ...waakkakakkaa }

Aku menonong teros ke dapur tuan rumah, ku cari cari, aku jeling jeling...
mak dan ayah tuan rumah tak de di rumah.
Mak ayah ko mana zanos? tanye ku
"ke Alamandos ok kasi space buat tuan puteri berparty" katenyeeeeeeeeeeeee

Sporting habis kan.

Kami lepak makan makan, borak borak, gossip, amik gamba, sambil2 tu ada yang tonton rancangan mari menari,
ada yang pakai baju bulu ala ala komunis sebab suami si zanos pencinta paintball costume tegar,
ada yang tersandar kat dinding je layan perot yang sedia ada moncet,
ada jugak yang melayan camera DSLR masing masing.Kemarokkkk...baru beli camera la katakan.

Aku dan gegurl asyik asyik jadi bahan setting camera mereka. Berpeluh ketiok.

Haa..apa lagi, macam macam pose bakal di jadikan bahan kutukan dan gelakan la tu.
Sendiri pose, sendiri Gelak.

12 malam -Party Syiok habis.





No comments:

Post a Comment