Friday, October 29, 2010

Fikir Boleh...Boleh





" Jika kau fikirkan kau boleh Kau hampir boleh melakukan Jika kau fikirkan ragu-ragu Usahamu tidak menentu Jika kau fikirkan kekalahan Kau hampiri kegagalan Jika kau fikirkan kemenangan Kau hampiri kejayaan Engkaulah apa kau fikirkan Terkandung dalam pemikiran Kau fikir boleh melakukan Fikirkan boleh Percaya apa kau lakukan Tabah apa kau usahakan Bertindak atas kemampuan Engkau boleh "

**************

Dengar lagu ni dalam radio masa on the way ke BANK.
Ha'a pagi2 lagi aku dah pegi BANK,
Semangat waja hari ni ke BANK.
Maklom la, nak buat final payment kan.
nak mintak surat release dari BANK menyatakan aku dah langsaikan hutang hutang aku dengan pihak BANK.

Alhamdulilah.

Hakak tanye " hakak nak buat final payment ni, bole dapatkan surat nyatakan dah habis bayar hari ni?"
Pegawai bank comel "Cik tolong call centre yea...mereka yang issue Release Letter menyatakan cik dah habis buat bayaran."

DENGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!


Hari tu aku tanye pada collection recovery officer, " cik kena pegi BANK yea, BANK yang keluarkan letter"

Begini la nasib si peminjam WANG BANK.
Next week, misi menuntut surat dari BANK pulak.
Selagi tak dapat surat dari BANK, aku pulak jadik call centre tuntut letter.

Gasakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.

Siapalah yang boleh bela nasib macam kite ni...kalau bukan diri kite sendiri.
uhuks.
AllahuAkbar.

So, sempena penyelesaian hutang berbakol selama 10 bulan, aku reward diri sendiri la skit atas pencapaian melangsaikan utang dalam masa kurang dari setahon.
Phewwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Yeay!
Jum makan
HEEEEE







No comments:

Post a Comment