Thursday, May 27, 2010

Moncong


Semua manusia dalam dunia nie ada masalah...tak boleh di nafikan.

Di office, aku ada 3 orang sahabat se department.
Makan pagi kami bersama, makan tengahari bersama....walaupon kami bersama, kami bukan serupa.
Kadang kala ada jugak pendapat di antara kami yang bercanggah...standard la kan.

Apa yang aku cuba luahkan yang terbuku di dada nie tentang sahabat aku no 4....
Aku tahu, tak ada manusia sempurna dalam dunia nie, tapi aku tetap tak puashati.

Bagi aku dia nie moody orangnya...aku nie pulak, jenis menyampas layan spesis spesis moody nie.
Nak moody biar la kena pada tempat dan orangnya.
Ko moody dengan laki ko, ko tak bertegor dengan kami...tak pasal pasal kami jadi mangsa...contohhhhhhhhhhh.
nampak tak?
Contoh lebih jelas la...ko benci anjing, ko pi pukol kuching...haaaa nampak tak ke tidak relevantnya di sini.
Nampak?

hish!
Cuba bayangkan, dengan kami dia bukan main moncong. Dengan kawan kawan dari company lain yang jauh dari mata dia tu...berbual gelak ketawa macam biasa. Kami ni yang menemani dia makan pagi tengahari buat kerja sama sama dia pandang sebelah kening dia jer. Kelakuan dia seolah olah kami ni yang menjadi penyebab UTAMA masalah di hadapinya.

Kalau kata la kami ni ada buat silap dengan dia...bagitahu jelah.
Kalau kata la kami ni tak sama standard dengan dia...ok fine.


kemudian, apa bila mood dia dah terbang ke angkasa, dia akan datang semula pada kami sesuka hati dia, sengih sengih, usik mengusik....seolah olah tiada apa yang terjadi.

Waktu macam nie lah aku selalu rasa macam nak mencarot.

Malas nak pikir, tapi aku TAK BERKENAN giler spesis macam nie...sebab
kami satu office dan kena mengadap muka masing masing setiap hari.

kami tak tahu apa salah kami....itu pon kalau kami yang bersalah la.

NOTA : hasil tulisan penulis sewaktu hati rasa sangat menjengkelkan. Harap maap.


No comments:

Post a Comment