Wednesday, May 26, 2010

Cantik sampai Nangis


Nangis kau kalau aku dapat pakai camnie

@@@@@@@@@@@

Tengahari tadi...aku lari keluar kejap dari office.
Nasib baik boss perempuan tak ada hari nie.
Aku dah buat appointment dengan Abg MAN untuk diskus pasal baju persandinganku sejak hari Isnin.

@@@@@@@@@@

Pukol 1230 tengahari aku dah terpacak depan butik.
Berkunci?
Aku call..."abg MAN, ly kat depan pintu nie"
bagi Abg MAN ..10 minit yer.
Aku jalan jalan ke kedai yang ada sticker HOTLINK...carik prepaid Hotlink nak topup...
"Ada Maxis Top up?" tanye aku pada amoi di kaunter menjual handphone
"Tak ade " balas amoi tanpa pandang ke wajahku.
"Mana ada jual ha?" tanye ku lagi tak puas hati
"Sana kiri belakang" jawab dia dengan muka seposen

Sticker Hotlink kemain bertepek, product Hotlink haram tak jual.
Apakah?

10 minit berlalu...
alaa laa laa laa long
alaa laa laa laa long
ring tone hp ku bernyanyi..:))

Aku terus naik ke butik.
Abg MAN teros hulur albom2 dengan baju baju koleksi beliau.
sambil belek belek, Abg MAN sebot harga tempahan untuk sepasang baju persandingan
Nangis kau!!!!

"Ko plan nak pakai camne?" tanye Abg MAN
Aku tanye balik " body shape cam saya ni mana yang sesuai?"
"Gown bole" abg MAN hulur albom sambil tunjuk kepadaku baju yang sesuai dengan shape ku miliki kini.
"ko pakai lace cantek, dari kepala ke tumit Abg siapkan.... ko tak yah pikir pikir"
Nanti kite pi Euro Moda sesama pilih kain.

"Make up artis plak camne?" sambong ku
"Boleh... Abg rekemen kat ko krew Abg , ko cakap la Abg rekemen...dah la mata ko ni sepet kan,
tak ada kelopak, mencabar sunggoh la si anu tu nak kerjakan muka ko nanti..."

Wakakaakak
Hampeh betol Abg MAN ni tau...usikan menusuk tersusuk teros ke rusuk dan kalbu.
wakakaakaka
Nasib baik Abg pakar kan...kasi chan je lah.
suke tak suke, aku gelak dan hamik jer ... tak sempat nak tepis dia dah attack.
hahahaha

Pastu dia senyum sengih....Lucu!
Abg terus contact make up artist di maksodkan.
Geli hati aku dengar perbualan mereka.
Ternganga pon ada... Hikhik...

Abg MAN ada jugak rekemen kan aku fotographer yang menarik dengan harga yang memang MENARIK.
Namon aku perlu pikir dua kali untuk cameraman.

"Baju nikah ko dah ada?" abg tanye... memancing lagi nih
"belom..." jawab ku ringkas
"ko buat sekali dengan Abg la....Abg buatkan ko chiffon full beads warna purple..merelip lip...
meletop ko nanti tau....Baju nikah ko bole amik dan simpan" jelas dia senafas.


Aiseyman, this man really know whats in my mind la wey.

"Nangisssss kau" - ayat Abg MAN terngiang ngiang di gegendangku.

Note : nangis nangis gak Bang...jangan nangis kemudian hari sudah...Budget lariiii...ngehngeh ;)


No comments:

Post a Comment