Sunday, May 30, 2010

Berfikir dengan WARAS

Aku tak buat apa apa...terlentang berehat habis habisan, surfing internet sikit, makan, tengok teevee, baca magazine sahaje sampai malam...hahaha Almaklomla, hujong minggu hadapan ada lah minggu SIBUK buat aku dan ahli keluarga terbabit.




4th June - 6th June 2010 - Majlis perkahwinan niece aku ~ Hana & Farhan.

Eceh, macam la aku terbabit sangat, terbabit nak makan sedap ada la yer.Heee...kakak ipar aku memang tukang masak cop A. Tak sabar rasanya nak rasai menu gotong royong di sediakan. Masa kenduri kawen anak buahku si Hisham bulan Januari yang lepas, menu yang paling aku tak akan lupakan ialah...lemak daging masak merah eh merah ke? Masak asam pedas gitu laa...LEMAK Daging beb.

Anda pernah rase? Hee...aku pun sebenarnya tak pernah rasa, tapi makcik makcik bedah bergotong royong hari tu cakap...SEDAP gilos.


****************************************

Semalam aku dinner dengan encik Tunang....makan nasi ARAB dekat restaurant SUP ANI UTARA cawangan berdekatan playhouseku. Aku pilih menu nasi ARAB lauk ayam set $10 hengget dan encik tunang pulak pilih nasi ARAB lauk kambing set $12 hengget. Hamikkk.

Korang bayangkan je la size nasi ARAB tu yer...hikhik.

sambil tunggu makanan tibe..kami berburak dan berbincang tentang tempahan baju persandingan dan make up artist yang aku lakukan minggu lepas. Aku Lega dapat selesaikan 1 hal minggu nie...book pakar buat baju sanding untuk aku dan encik tunang serta make up artist. Sekarang nie aku dah bule tido lena untuk bab itu,

Encik tunang pulak menyuarakan hasrat untuk tambah bilangan tetamu pihaknya dari 50 orang kepada 100.Masok bab catering dan tetamu ni yang paling aku lemah, sebab aku malas nak buat guest list. Agak agak je bole tak?

Buat masa ni aku masih kekalkan jumlah tetamu seramai 800 orang sahaje. Bermakna 100 dari pihak encik tunang dan 700 dari pihak ku.

Tapi minggu ni aku dah tak bole tido lena balik sebab masih memikirkan PELAMIN dan FotoGrapher impian.

Kepala otak aku ni dah mula berpusing pusing ligat memikirkan setiap satu perkara untuk di selesaikan, kadang kala otak aku nie jadi jammed aka blur sebab banyak sangat bende nak pikir.
Oleh sebab itu, kalau aku tetiba burak burak dan ter keluar soalan budak darjah 3, harap maaf la yea. Sebab aku sekarang nie banyak sangat sangat berFIKIR.

Moral : bile diri sendiri yang nak kahwin baru tahu makna Cemas dan Gemuruh...Heeeee. Tarik nafasssss :)

No comments:

Post a Comment