Thursday, May 6, 2010

Bile dekat BAU taik

Setiap HUJONG bulan
dan
setiap AWAL bulan...

adalah waktu waktu paling sibuk dalam kerjaya saya.
Ceeeeeeeeewah!Yok oo jer...

Ye ini bukan kisah rekaan anak anak semua.... Ini pengakuan benar.

Namun dalam mengharungi kesibukan hidup dan kerja...aku jarang sekali putus hubungan dengan sahabat sahabat tersayang... melalui email, kami aku dan kamu selalu bertukar tukar cerita dan gossip buat penghilang rindu.
Nak bertemu kan susah, sibuk sangat...jauh pulak tu. Jauh la sangat Bangi dengan KL kan. Kronik.

Sejak minggu lepas, masing masing menyepikan diri...Hari ni terasa sangat kehilangan, dan saye mula mencari.... Senyap aje minah ni...detik dalam hati.

Aku YM salah sorang sahabat

Aku : ko perasan tak, lately ni Ayom senyap jer.
Sahabat : laaa, kan dia demam since last week.
Aku : serius? [ rasa bersalah sunggoh tak call dia tanye khabar berita...isk..sunggoh kronik diri saya ini]
Sahabat : ye serius, lepas dia baik demam, emak dia pulak masok hospital.
Aku : terok tu kalau dah masok hospital.
Sahabat : call call la dia...
Aku : baiklah.

Aku teros capai phone...
Suara sahabat di corong sana aku dengau sangat sengau....hahaha
Dia menunggu emaknya di tahan di hospital rupa rupanya.
Berbual dan terus berbual...lega rasa telinag di beritahu makcik di benarkan keluar hospital esok petang.

Cuainya aku sejak menjak ini. Aku terlalu sibuk dengan hal hal diriku sendiri?
...sunggoh tak sihat...

Orang tua tua selalu kata " bile jauh rindu rinduan, bila dekat BAU taik [ ...ada je yang tak kena]"

No comments:

Post a Comment