Sunday, February 21, 2010

Bunga Bola Bola Cik Lily

Hey! buat pertama kali...aku mimpi la wey. Aku mimpi aku buat bunga Pahar. Hikhik....Kronik nampaknya tahap nak kawen aku kali ni. Aku ni sebenarnya jarang bermimpi kalau dapat tidor.

Orang kata "tido mampus" gitew. Hik.

Tapi pagi ni...aku kemas kemas bilik dan ruang tamu...mimpi itu kembali pada aku di ingatan ini.
Adakah maknanya aku perlu buat bunga Pahar bukan bunga Pomander? Atau
Adakah ia nya bermaksod aku perlu buat bunga Pahar sendiri...hik.[ baru nak out source kan...aalaalalaala long]

Tapi tak pe, hari ni aku dedikasikan hari Ahadku untuk buat research dan belajar buat bunge Pahar. Wah! Cik Lily nak kawen sangat sudahhhh....gatai!

Bunga Pahar aka Bunga Telur pengantin dalam majlis perkahwinan orang Melayu ialah...

Bunga telur bertangkai, jika dikumpul, boleh menjadi jambangan bunga berwarna-warni, menghiasi meja. Namun, dalam perkahwinan masyarakat Melayu pada abad ini, pemberian bunga telur sebagai hadiah kepada tetamu tidak lagi diamalkan. Bunga telur akan dihias menjadi bunga pahar yang diletakkan di pelamin, yang setiap tangkai akan diberikan kepada tetamu atau kaum keluarga yang menepung tawar pengantin, selain pemberian kepada saudara terdekat. -Foto BERNAMA

Tapi aku suke bunga pomander aka ROSE POMANDER BALL...santek dan unik!bole je kan kalau aku nak jadikan bunga pomander sebagai penganti bunga pahar. Aku nak majlis aku nanti ada la kelainan dari biasa...Ah!takkire... tapi macam mana ek nak buat bunga Pomander?

Dah lompat blog sana lompat blog sini akhirnya jumpa jue si pembuat Pomander Ball yang share info How to make Rose Pomander Ball....Yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Terima kasih Naddynad




No comments:

Post a Comment