Sunday, February 21, 2010

Cik Adik dah jadi Cik Puan

Special appearance kut..ahaks!

Sampai di Shah Alam, ternampak sudah wajah si Dianos dan buah hati jantong pisangnya si Zaidos. Dia boleh buat drama pulak di hentian bas rumah orang tu berchenta sambil menunggu kami. Hakhakhak.Baduts sunggoh budak budak sekarang. [Hee aku budak budak zaman dolu..huhuuuu...gurau saje yek adik manissss]


Semalam...aku pergi Majlis bertandang pengantin perempuan di sebelah lelaki si Nattasha di Shah Alam sek 19. Aku dan zana menyusuri LRT bukit jalil untuk kutip si Ayom. Ayom bijak betol bab bab naik LRT. Kagom betol. Tahu saje dia di mana nak turun dan amik LRT bile tibe bab berpoye poye. Ehiks.

Dalam perjalanan aku terima call dari Zakibo...kreeeeeeeeeng kreeeeeeeeeeeng

Suara ::Cik Lily ke tu...?
Cik lily :: ye saya
Suara :: Sebentar ye.
Lagu typical TELEKOM Berhad berkumandang...[call aku pastu kasi aku dgr lagu busan ini. Huarghhhhhhhhhhhh Hantu ko zaki!]
Suara :: cik lily yea.
Cik lily :: aku menci ko zek, ko call aku pastu ko kasi aku dengar lagu busan tu. Aku cabot gigi ko kang. Hahahaha
Suara :: Hahahahaha
Cik Lily :: Aku benci tau orang put aku ON HOLD.
Suara :: Hahahahaha
Cik Lily :: haa apa kes??
Suara :: Ayom ikot ko balik plyhouse tak lepas kenuri kawen ni.
Cik lily :: [berkerut dahi sendirian]. Apa hal ko nak susun atur hidup ayom pulak ni?
Suara :: haahahahaa..tak la kalau dia ikot ko balik playhouse aku nak ko kasi kemeja tees kat dia. Nanti aku leh amik kat Ayom.
Cik lily :: [ Gelak gabak...wakakakakakakaka wakakakakaka]
Suara :: pesal ko gelak plak ni
Cik lily :: tak bole jugak zek, kete aku rosak, baru anto ke workshop.
Suara :: wakakakaka kat Slyang? wakakakaka tees dalam kereta ko?
Cik lily :: ha'a..hahahah nanti la kek day nanti aku bawak pulangkan kat ko yek.
Suara :: okla camtu. ko dah beli bahan2 untuk buat kek lom? [ keterujaan beliau melampau!hahahatahu la terrer buat cis kek]
Cik lily :: eh aku tgh cantek cantek ni takan nak beli tepong...
Suara :: mana la tahu, ko cantek cantek, apek leh kasi discount....tambah2 tgk baju ayom yang berliplap liplap.
Cik lily :: ayom tak liplap tapi zans ni haaa macam mak atin wannabe tudong dia.
Suara :: ahahahahah ok la jumpa di Hari kek.


Salam menyalam bersambut dengan tuan rumah bunga telur pengantin jadi buah tangan. Belom makan lagi ni...bunga telur pengantin dan manis manisan dah di hulur tau. Manis dan sopan sunggoh budaya orang Melayu menyambut tetamu kan.

Tuan rumah tak henti henti menyuruh kami amik makanan menjamu selera di tengahari dengan perot yang of koz lapar giler.Nasi jagong, ayam goreng, sambal goreng tempe, sambal sotong, acar buah favourite aku pun ada ...woweeeeee, daging masak rendang dan air sirap menjadi menu kami tengahari tadi. Dah duduk berlonggok, kami buat macam rumah sendiri, si dianos jadi mangsa terhormat amikkan lauk dan acar tambahan sambil berburak burak. Jadi saje lawak jenaka kalau dah berlonggok bersama mereka. Hilang windu buat seketika..walaupon seketika. Tak habis acar buah ku nikmati, pengantin dah sampai bertandang. Nattasha cantek di make up artist sampai aku tak perasaan baju bertandang dia. Nattalina adik Nattasha perasan aku di celah keramaian tengahari itu. Nattalina tegor aku...

Nattalina :: hi kak lily
Kak lily :: hi nat
Nattalina :: nak balik dah ke
Kak lily :: ha'a amik gamba kejap...[ye bukan sekejap amik gambar...selagi ada kamera depan kami, kami tak berganjak...wakakakakakakaka]

Kamu cantek dengan make up begitew.
Pinjam makeup artist ko untuk touch up muka akak plak nanti ek

Menghampiri Nattasha, macam biasa salam cium ucap tahniah untuk Nattasha dan pasangan... tapikan tapi kan semalam masa salam ucap dengan nattasha tu adalah salam peluk cium ..."giler fake kau salam dan ciuman itu" wakakakakaak. Aku terasa seolah olah berlakon filem babak bersalam dengan Mak Datin risau make up luntur gitu. Hahahaha. Almaklom la takot make up muka dia melekat kat muka akak pulak...kang tetiba akak plak yang santek. Ahaks...! Overall, nattasha memang nampak cantek dengan make up dan baju di kenakan.

Tahniah buat kamu berdua....semuga bahagia selamanya.:))

Beredar pulang, kami balik sambil melambai ke Nattasha dari kejauhan. Keramaian menghalang kami untuk terus berada di majlis...kasi chan la kat sedara mara dia pulak kan. Dalam kereta sambung cerita kami bualkan dalam kereta sambil menuju ke lrt menghantar Ayom pulang...

Cik Lily :: susah jugak kalau suke orang tu tapi tak pandai nak cakap
Ayom : aku suke aku cakap tapi kena reject. Ni aku rasa nak jadi lesbian ni.
Kami semua :: wakakakakaakakakakakakaak
Cik lily :: bye bye ayom. Hati2 yerk.
Ayom :: byebye


No comments:

Post a Comment