Monday, May 30, 2011

Si Sakdiah jatoh tertonggeng



Tengahari tadi aku ikot Lindah hamilton, Cahaya dan Zanariyatonsakdiah ke Kajang, belasah pecel lele lagi.Huhuuuu...Habis sampi ke pipi pipi ikan tu aku tengok si Sakdiah kerjakan. Aku pun ikot sama, gigit2 pipi ikan. Habis liao. Kesian sang kuching, tak de chan nak jilat ikan keli. Hakhakhak...

Nak pegi cuci tangan...

Aku terpandang sekumpulan geng sumi Jelly sedap duduk lepak di meja berdekatan. Muka salah seorang geng sumi Jelly sedap tu ada la jugak yang "ada rupa"..tapi sayang sejuta kali sayang... kemain lembut. Setiap kali mereka bergurau senda, kedengaran suara jeritan manjew mereka tu. Aduiii hampir pengsan hakak di buatnya. Jum balik kawan kawan...:|

Cepat2 habiskan makanan , bayar dan berlalu ke Wong solo pulak sebab kakak senior di office kirim Tauhu bakar sebagai lunch beliau. Dah alang2 ke Wong solo, teringat aku akan sepasang kain yang aku belum amik di Suri Textile tempohari.

Driver parking kereta betol betol depan kedai nasi Ulam, aku plak baru nak tutup pintu kereta, tibe tibe ternampak punggung si Sakdiah . Dengan kerut di dahi... ...apa kes budak ni? Aku nampak abang dalam kedai eh hotel di tempat Sakdiah tertonggeng terhenjut2 gelak. Siap ajak kawan2 dia pandang....aku nampak mulut brother tu muncung menunjuk ke arah Sakdiah.."tu ttu tgk awek tu tertonggeng kat tangga ..." gitu la lebih kurang skrip dia org..wakakakak

[dia org dalam hotel ...aku agak2 je laaa skrip tu..muahahaha.sebab dia org tengah pandang ke arah keluar kau .]


Aku dekati tanye Sakdiah "apa hal ko weh?"
Sakdiah jawab sambil terbahak2 gelak "Saya dah pijak tangga, tapi kaki saya tak sampai nak pijak tangga...terosssssssssssssss...gedebab!"

Lindah hamilton menyampuk, " aku tibe tibe je dengar bunyik..adeih adeih...bile aku toleh tak de plak orang..rupenya dah tergolek dok"

Kami semua bantai gelak sambil berlalu menjauhi tempat kejadian.
Nasib baik tak ada jejaka malaya lalu lalang semasa Sakdiah menonggeng kau.

Phewwwwwwwwwwww..
Bertukar pink warna pipi hakak kau....Wakakak kelako Monday..






No comments:

Post a Comment