Friday, May 6, 2011

Pergi Kedai Beryani tapi makan Mee Bandung

Gambar plak Makanan sihat ..elok untuk kulit yang licin dan mulus.
Walahhhhhhhh!

Relekssssssssss releks, jangan cebik2 ..tak baikkkkkkkkkkkk. :))
Jum baca cerita hakak ni dulu yek.

**************


Malam tadi, aku teringin sangat nak makan Mee Bandung. Teringin????????? wah! lehaaa...ko bio betol. wakakakaka.
Udah udah laa...berhenti la kejap pikir aku pregnent je ek. Koraang x penat ke apa? wakakakaka.

Ok.cukop pasal pregnant, moh cite pasal tekak akak yang asyik teringin je nih.

Mee bandung paling sedap aku pernah nikmati dan aku masih ingat ...ada 1 kedai kat Muor tu, jalan Batu pahat ke Muor, aku tak ingat nama kedai tu..tapi tepi jalan je. Kampong parit apa ntah nama kedai tu...

Kuah dia kuah udang woi,... ada telor pulak ala ala tak berapa masak di dalamnya plak.Pergh! memang meleleh asli kau.

So, nak layan tekak akak kat KL ni, kalau nak makan yang seangkatan dengannya, kena la carik kat kedai yang senegeri dengannya jugakkan....kononnya lah. Akak pon ajakla encik suami bawak akak ke kedai Beryani Gam Batu Pahat kat Seri kembangan.
Kedai tu memang nama dia Beryaani Gam Batu Pahat....bukan Mee Bandung Batu Pahat yea. Ingat tuuuuuuuuu hakakkkkk :))

Sampai kat kedai, haku yang teringin sangat dengan Mee Bandung, teros order tak soal banyak la kan.Rata rata yang datang memang belasah Nasi Beryani , ada jugak yang makan western food Steak gitu.

Apa kes?

Dengan harapan tinggi menggunung, Mee bandong yang aku tunggu tunggu pun tibe, tengok rupe je aku dah tahu, gunung harapan yang megelodak dalam dada aku ni, terus slide...runtuh. Bukan saje tak ada rasa ala ala kat Muor tu kan....ala ala Batu pahat pon tak ada.

memang betol betol rasa mee BANDUNG indonesia hakak rasa.
Uhukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkks.

Bak kata encik suami "lu pikir la sendiri..lain kali" Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Aku ajak encik suami balik, singgah kedai beli salad, beli sosej, tomato skit dan mayones.
Taburrrrrrrrrrrrrrrkan saje atas roti.

Sedap jugak. :))









No comments:

Post a Comment