Saturday, May 14, 2011

Binatang Paling Aku Geli



ialahhhhhhhhhhhhh
...Cicakkkkkkkkkkkk.Omak!!!!Tolonggggggggggggggggggggg uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa..
hakak memang tak boleh terima sang cicak dalam hidup akak. Geli giler.

Apakah ubat kepada penyakit gelikan cicak aku ni ek? Haih!
Biologi badan aku jadi stress sangat sangat ok. Rasa macam nak mencarut2.Tadi masa semangat waja rajin menjelma mengemas rumah, aku bungkus2 la tong sampah tu nak ganti dengan plastik bag yang baru.

Melompat dia dalam plastik bag tu...walaupon tong sampah IKEA akak yang berwarna Oren itu sangat cantek dan bersih...macam manala ko boleh menari-nari dalam tong sampah haku nihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh???

Bertempiaran lagi macam orang kena sampuk hantu cicak, aku menyorokkan diri dalam bilik. On internet carik ubat halau Cicak.

Jeng jeng jenggggggggggg, sudah jumpa....Google kata gunakan Spray Serai wangi Afy Haniff. Ada di jual di Supermarket Mydin, begitu juga di Giant. Harge sangat berpatutan.
Image: yang ni bole di campurkan dengan air dalam baldi untuk kerja mopping2.
Pasti lentang pokang binatang2 tu tak tahan bau serai yang amat wangi. weeeeeeeeeeeeeeeeeee

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sejarah aku geli gaban dengan Cicak.

Suatu pagi yang nyaman, kami adik beradik memang gemar bersarapan pagi beramai-ramai.Meja makan kami bukan 6 seats ok, 12 seats gitew. Kakak2 aku memang suka sangat berpok pek pok pek di meja makan. Leka berborak borak dan sambil layan nasi lemak bungkus yang di tapau ayahanda...kakak aku bole bermain2 kuning telor yang tidak menjadi kegemaran kami adik beradik.

tibe tibeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...
pelepekkkkkkkkkkkpekpekpek...cicak jatuh betol2 di hadapan muka aku dan kakak,
dannnnnnnnnnnnnn betol2 di atas telor kuning yang di buat main kakak dari tadi. huarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....
dan jeritan kami adik beradik sahut menyahut sebab kesemuanya pengeli dengan cicak.

Sejak detik itu, aku memang sangat gelikan cicak. Aku tak geli dengan lipas, ulat gongok, lipan, pacat....tak langsong ada perasaan pada binatang2 lembik ni. Tetapi pada Cicak. Jangan monyettttttttttt...aku kata jangannnnnnnn bawak2 bergurau dgn aku...Tak pasal2 kena carutan free kan :))

Ada satu ketika, selepas balik makan malam di Ar rawsha dengan kawan kawan. Aku menumpang kereta sahabat. Tibe tibe, aku nampak sang cicak betol2 bertepek di hadapan muka aku...aku bukan main mengenggam tangan sahabat。Antara nak menjerit dengan tidak, kang dia terkejut, terpecut laju pulak. Aku genggam lengan sahabat semakin ketat, sebab tahap kegelian dah semakin meningkat. Dengan suara halus macam terpandangkan hantu...wakakakaka aku bagitahu CICAKKKKKKKKKKKKKK

Sahabat terus on wiper, terpelanting aku nampak cicak tu di hantam dik wiper.di luar cermin kereta...bukan di dalammmmmmmmm. Deshummmmmmmmm terbang melayang sudah itu cicak. Wakakakak

Wasalam.







No comments:

Post a Comment