Friday, May 27, 2011

Celoteh Jumaat

Hari ke 3 aku menikmati keenakan Melilea GFO berperisa Soya. Ke rancakkan ke bilik air tidak serancak semalam.

Perasaan? Rasa sangat best...badan dah mula rasa sedikit ringan dan cergas dari biasa. Lemah2 dik ketebalan toksik dalam badan agaknya kan...

Hari ni aku lebih banyak buang bahan kumuhan kecil kecilan sahaje. Ehiks. ok ok...sudah terlalu sangat detail. Sile berhentiiiiiiiiiiiiiii....wakakakak




Aku juga sudak register GYM...bersama geng kak Joyah. RM30 untuk yuran sebulan dannnnnnnnnnnn RM 10 untuk mengikuti kelas kelas di sediakan mengikut jadual.

Pagi tadi di beritahu rakan rakan, salah seorang office mate aku di masukkan ke ICU selepas tekanan darah yang tinggi melampau menyerang beliau. Minggu lepas check kolesterol, dah cecah angka 7. Bak kata doktor ..."boleh mati nih..." Bergurau agaknya la..

Tup tup, pagi ni dah dengar khabar masok ICU.

Mari kite hadap jadual yang bakal aku amik demi kesihatan yang gemilang. Zassssssssssssss..{ eh!mana plak aku letak tadi jadual nih....]

&&&&&&&&&&&&&&&&&

Plan hujung minggu nak jalan jalan ke rumah kakak terchenta di J.B terpaksa di batalkan jugak nampaknya sebab hari Ahad ni Abang Unifi nak datang rumah aku buat kerja kerja installation.

Lagipun cuti sekolah belum bermula, kang kakak akku berjalan2 ronda satu kotaraya J.B, gelak gembire bergossip denganku...anak buah aku terhegeh2 lagi kat sekolah. Leceh.

Tunggu la date baru yek.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Petang tadi balik kerja,

aku melalui lorong yang menjadi laluan biasa aku setiap kali balik kerja. Encik suami kurang gemar melalui jalan yang ku lalui. Anak anak kecil di kejiranan aku suke sangat bertempiaran lari ke sana ke mari bermain di tengah jalan.

Seperti biasa, aku yang spesis amat prihati dengan keselamatan ...aku memperlahankan dan hampir memberhentikan kereta sebabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb...ada la sorang budak kecik ni bole berdiri betol2 depan kereta aku yang masih bergerak ni dan mendepakan tangan nak tahan macam dia main Galah panjang dgn kawan kawan dia tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....kunun2 nak tahan kereta aku.

Seram sejuk biru aku sekejap. Terkejut. Encik suami yang berada di sisi, secara automatik terkejut juga terus menekan honkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.Dengan harapan budak budak tu ke tepi jalan memberi laluan....

Malangnya....dia bole bergelak ketawa beramai2 mengacah2 kereta aku ni haaaaaaaaaaaaaaa...haduiii

Kalau aku tertekan pedal minyak macam mana?

Aku tak nampak sekilas pon mak atau bapak budak2 berkenaan yang menjenguk melihat keadaan anak anak masing2.

Kalau dah patah kaki di geles dik kete baru nak amik pengajarankah wahai ibu bapa??????????

Takan dah kena langgar, naik kereta ambulan baru nak meraung2 amik pengajaran kot? Mana perginya mak bapak budak2 ni woi?

Ada anak ....sayangi la...didik la mana patut, jangan la di tinggal2kan tengah jalan. Hilang akal apa?

Sadis betol.



No comments:

Post a Comment