Tuesday, May 31, 2011

Larut Malam bersama Si Lanun Jack Sparrow

Lanun kegemaran aku ialahhhhhhhhhhh...




Hahahaha dia ni kelako laaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Im Johnny Depp fan forever.



Badan dah mula rasa seram seram bisa ni sebenonya....macam nak demam.

6:30pm-Lepas habis waktu kerja, encik suami ajak menonton..marathon kata dia. Alamak! baju sejuk tak bawak laaa..How ley?

7:00pm- Encik Suami pick up aku di office. Kami ke Burger King, sambil makan burger king di luar restaurant...mata menjeling tak habis habis pada couple di sebelah meja kami. 4 orang anak bujang bersama si ibu browsing internet via iPAD2. Canggih sangat kan ibu2 sekarang.

Zaman i muda muda dulu ibu i kukur kelapa je kat dapur nak buat bubur kacang. Yummeyh! Zaman dah berubah kak Loyah oiii...apa nak jakun benorrr kan.:))

Aku tibe tibe teringat kat ibu dan bapa mertuaku di rumah " macam mak dan abah kan bang....anak lelaki 4 orang"
Aku tersenyum macam kerang kat encik suami di sisi.

Uik! Sedar tak sedar, jam dah dekat 9:45 malam. Encik suami ketagih kopi. Ke food court, aku singgah sekejap di ESPRIT factory outlet. Terjebak dengan 1 sweat shirt berhood. Sesuai sekali di bawa menonton dalam panggung wayang yang sejuk beku itew nanti.
Amoi " ada 20% kalau akak amik 3 item hari ni"
Aku sambil mencapai sweat shirt size M nak mencuba " oh ok"
Amoi " Boleh ke ? "
Aku " kecik la..i kena pakai L" [ masih tak dapat terima ko pakai size L sekarang yek Loyah?.Adeih]
Amoi tu paksa jugak aku berbelanja besar" u carik lagi 2 item untuk 20% la"
Aku " tak pe la..i nak cepat nak tgk wayang ni"
Amoi " so tak ada 20% off yea. normal price saje"

Makwe datang dekat di sisi amoi....aku pasang telinge.

Makwe " ai nak share 2 item dengan dia bole ke?" [minah ni tunjuk aku ok...]
Amoi " u ok ke kalau dia nak share bill dengan u, so ols can get 20% off for 3 items..."
Aku sambil ternganga nak cepat tapi ada plak umat baik hati nak dptkan disct bersama " OK ...i tak kisah..i pay u cash eh..sebab i nak cepat"
Mak we berkejar dekat pakwe dia yang masih terpinga2 carik tee shirt...

Terima kasih makwe ...! Telefon berdering...
"Cepat dah nak start ni" suara abang di corong telefon bimbit aku yang dah kronik.
Aku berlari laju sambil menyarongkan sweat shirt baru siap dgn price tag lagi .....selambur.

9:45pm -Priest
Teater 3...1st time aku masok teater 3 di Alamanda. Ramai la plak yang menonton malam tadi.
Best jugak la movie ni tapi tak ada la marvellous sangat bagi kaca mata aku..sebab pontianak dia lebih berupa alien daripada ruper hantu siam. Tak takut ah!...Aku layankan je sambil makan Twesties.

Ahaa...Couple yang duduk di sebelah kiri seat aku, asyik la terkejut2...macam la seram sangat alien dalam movie ni. Leh darah tinggi aku dik gegaran kerusi sepanjang movie tu tau. Kronik betol makwe ko.

11:15 pm pegi jamban.

11:30pm - Pirates of the Caribbean - On Stranger Tides pulokkkkkkkkkkk.
Masok masok aku dah terbahak2 gelak. Si Sparrow tibe tibe jadi judge kauuu..eh! korang dah tonton belum movie ni? Meletoppppppp. Aku rasa movie kali ni lagi lawak dan lagi santai dari yang sebelumnyannnnnnnnnnnnnnnnnnn...dan lebih banyak skrip yang kelako.
Si lanun lebih banyak melakonkan aksi di dataran daripada di atas kapal.
Ha'ah eh..mana pergi kapal2 hitam dia orang? Haa kena la pegi tonntonkan ..hikhik
Kali ni lanun2 berebutkan air awet muda forever yang berada di lokasi rahsia.
dengan setitis air mata ikan cantek si mermaid, sesapa saje yang dapat meneguknya pasti hidup lama muda julite.
Berebut la lanun2 tu haa macam biasa. Si lanun berkarat Barbosa sekarang dah berkaki kayu....
Watak priest dah jatuh cinta pandang pertama dengan mermaid pon menarik jugak.
Macam ada Lanun di Caribbean 5 je ni nanti...mungkin tidak?
Best sangat!

Sampai rumah 3:00 am - ZzzZzzZ

No comments:

Post a Comment