Monday, May 16, 2011

Projek Blue Box : Hijau Salju kurung Dik Na


3:33pm - Tengahari tadi aku lunch lewat sangat sangat dari hari hari biasa. Eh! tengahari amende...dah masok petang kak oi.
Sebab? temankan officemate aku yang bertungkus lumus menyelesaikan masalah kerja sejak tengahari tadi. Kritikal.

Cuaca agak mendung, ...sampai di kedai Wong Solo Bangi buat ke sekian kalinya....hakhakhak. Aku macam tak bosan-bosan dengan makanan dari seberang ni kan. Korang sure dah naik loya aku cite pasal Wong solo kan..muahahaha. Gasakkkkk, blog hakakkkk suke hakakkkk :))

Baru je terima order makanan kami, tup tup Dik Na comel dah sampai di sisikku dari Bangsar. Aku rasa macam sekejap saje dia memecut dari Bangsar ke Bangi. Laju mana ntah agaknya Dik Na driving tadi nak kejarkan kak nun si pejahit manik ni kan. Wahakkkkkkkkkkks.

Hasrat beliau untuk dapatkan hasil kerastangan aku menjahit dan mencantekkan baju chiffonnya dengan manik tercapai jua.


Cantek kan warna hijau lumut ni.

"Oh! Jahitkan baju kakak sekali yea kak nun" gitu pesan Dik Na. [oh, 2 pasang terusssss]
"Ina ada tengok design mana2 tak..ke nak ikut creativity kak nun je ni? tanyeku macam soalan penjahit pro kan..miahahahaha
"Tak ada plak Ina survey design kat web...ikut kreativity kak nun je lah" balas ina yakin.
"Kalau ina ada jumpa design mana mana berkenan, bagitau tau sementara kak nun tunggu mood sampai ni" tunggu mood sampai katakuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
"Ina nak pakai masa wedding makcik bulan June nanti..sempat siap kan kak nun?" tanye ina dah naik seram dengan statement aku tadi..hikhik
"InsyaAllahhhhhhhhh, kalau mood sampai...sampai kebas-kebas punggung kak nun siapkan ok" terus teranggggggggggggggg saje.

sambil menyuapkan tempe dan tahu bercicahkan kicap cili, sekali sekala menyedut Manggo jus...borak kami tak putus silih berganti.

Sedar2 jam dah mencekau 5:00pm. Bole ? Jom balik, kak nun nak carik kotak biru.

No comments:

Post a Comment