Monday, April 19, 2010

Harta Paling Berharga



Arwah abah dah pesan masa hidupnya...1st sekali kalau tadah tangan, mohon padaNYA

kesihatan yang baik... sihat.
....badan dah sihat walafiat... baru la bole berkerja dan beribadat....baru la mohon di limpahkan dan di murahkan rezeki,

Kalau di fikir fikirkan...orang tua tua memang makan garam dulu dari kite ni kan....
Lebih banyak yang benar dari yang palsu nya...tapi kite yang muda ni selalu degil tak mahu dengar kata....tak mau memahami maksod tersirat.

Tadi...Abud bagitahu padaku di tangga...
"Sapreen masok ICU Ampang Putri..Heart attack semalam"

meremang bulu roma dengar berita sebegini di pagi pagi isnin...
sekelip mata Allah tetapkan Sapreen ke ICU ...di situ la Sapreen terlantar.
Tak sape boleh merubah suasana lagi.

Duit berjuta...kereta mewah...mahligai bahagia...tiada gunanya apabila dah terlantar di wad ICU.

$$$$$$$$$$$$

Dia aku kenali sejak mula mula aku jejakkan kaki di office ku kini...2002 tahun itu. Sapreen suke mengusik orangnya. Kali terakhir bertemu dengannya di kedai mamak depan officenya di PJ. Sapreen kata " Lily dah GEMOK!"....aku senyum sempul akui kebenaran kata katanya.
Nak kata apa lagi...waktu itu aku memang GEMOK. Pahit untuk di telan, aku telan jugak. Hahaha

Aku doakan muga kamu cepat sembuh...semuga kite bole bertemu lagi...InsyaAllah.
Amin.

moral : jom amalkan makan makanan sehat dan bersenam!Jom la..jangan MALAS yea.

1 comment: