Sunday, April 11, 2010

Oh! Genie



Genie aku bawa sentiasa.
Kemana manaaaaaaaaaa sahaje aku pergi.
Aku dan Genie sejiwa.
Aku bawa pergi office setiap hari.
Aku bawa pergi shopping di hujong minggu, kalau tak One utama...hmm Alamanda ok je.
Aku bawa pergi jalan jalan dari Jay Bee sampai le Perlis Indra Kayangan.
Aku bawa pergi Alor Star,
Aku bawa pergi Padang Besar,
Aku bawa pergi tengok ladang Anggur,
Aku bawa pergi tengok burung Unta.


Akibatnya, Genie ku DEMAM PANAS.
Timing belt putuiihhh dannnnnn
ada bahagian bahagian hape entah di dalam yang mungkin PATAH.

Uhuks!Sedihnya lihat Genie sakit.
Genie ku sakit menderita terseksa.
Makin derita lagi apabila aku tak punya kewangan yang mencukupi untuk membiayai perubataan Genie berjumlah
ting! ting!ting!

RM 2 ribu sahajeee.
Encik tunang bagi tahu semalam RM2 ribu adalah jumlah keseluruhan kos perubatan Genie.
Tanpe RM2 ribu di berikan kepada doktor, Genie mungkin semakin karat dan parah.
tibe tibe...
Hari ni aku turut rasa bisa bisa urat dan pening pening kepala.
Ha haa haaachommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!
Ha haa haccccchooom!


oh! Genie...

Maafkan aku tak jaga kamu baik baik dan memperlakukan kamu dengan kejam.


Moral : Manusia dan machine sama saje...mereka jua adalah sebahagian dari kehidupan ini. Kalau manusia perlukan vitamin dan mandi untuk kekal bersih dan sihat, begitu juga kepada Genie.

Azam : Mulai hari ini, kamu akan ku jaga dengan lebih baik. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment