Wednesday, April 21, 2010

Anugerah Cemerlang dapat Voucher Jusco

Hari ni...i tak makan nasi ok

Meja kerja aku jadi mangsa tempat makan

Pekerja cemerlang bulan April ialahhh....

Geng muscle mantap...hikhiks


Hari ni ada TownHall tau kat office aku tadi.
Town Hall ni macam...management update la untuk account kami...
pastu ada laaa speech sikit dari Datin...Datin
pastu ada makan makan skit, minom dan kuih muih...
ada penyampian award & recognition
red carpet ...TIADA yer...TIADA.
canopy bagai pon tiada...
sebab management kata cut cost cut cost.






hari tu...beberapa bulan lepas la...bekas Boss aku yang suke cakap kuat sekuat loud speaker tu pon bole order canopy, ada kerusi meja..selesa la untuk kami jamu selera makan tengahari kan...
Hari ni TownHall...country manager punya budget nih...suruh cut cut cost plak..tak payah canopy canopy tak payah kerusi meja...last last meja kerja aku jadi mangsa tempat kami ratah udang ...

aku kecewa laa sebenarnya tadi...so aku buat bodo je masa Datin kasi speech...
Aku x dapat apaapa award pun untuk hasil perit jerih berkerja tahon lepas...
tahon ni, aku cuma dapat makanan udang galah.
Yang dapat anugerah pekerja cemerlang bulan April...dengar dengarnya dapat Voucher jusco RM1000...

Buat team aku....tak de sorang pon award...ianya aku rasakan seolah olah team aku tak buat kerja langsong, tiada sumbangan langsong pada organisasi.
Giler ah!

Aku tak paham betol la pengurusan baru kompeni aku nie. Aku ni betugas dalam team OPERASI tau...kalau kami mogok tak beroperasi...haaa di waktu itu, lu pikir la sendiri nak jawab dengan customer berjute kat luar sana.

sekali sekala kasi gempak la kan nak buat TownHall..ni sikit2 cut cost..apa kebende lagi entah yang dia nak cut...nyampas!
Bile aku risik risik cerita, Boss aku sekarang sebenarnya dah submitt 3 nama dari team aku...tapi sebab Boss aku sekarang ni bijak orangnya, tak suke main politik office...dia tak la glamor menjadikan team kami tak glamor macam dia jugak.
Kesannya...tak de la sorang pon dapat award tahon nie.

Dunie ...dunie...

Aku bertahan kat sini pun sebab aku nak kawen tahun ni...selesai majlis aku nanti, insyaAllah ...

aku nak MERANTAU.
Mukatamad.

No comments:

Post a Comment