Thursday, March 17, 2011

Sambal Goreng Kentang Al Habshee




terdengar dengar suara Encik Suami bercakap di telefon...tibe tibe,

Encik Suami melaung dari bawah " Abg S nak singgah rumah...hantar barang"
"Uik! rumah masih bersepah macam tongkang pecah...apa pasal la nak singgah hari ni..." balas ku tak puas hati.
encik Suami " ala singgah kejap je..tak masok kot...dia org nak pi bercuti"
Aku " Phewwwwwwwwwwwwwwwwww! lega"

Aku memang agak tak gemar tetamu datang mengejut. Ala ala spot checking style. Sekurang kurangnya bagitau dulu 6 atau 8 jam sebelum singgah..wakakakaka.[kalah bini perdana menteri gituuu ..]Kadang kadang tuan rumah pun banyak hal nak di uruskan. Tak gitu?Heee

Sedar tak sedar, dah tengahari...makan tengahari pon jejak jam 3 petang. Pergi makan kat kedai makan kakak berdekatan area rumah. dengar suara dia ramah mesra....kakak si tukang masak orang Melaka.Aku jeling lauk pauk terhidang di rak .....Uik! Ada ikan merah masak kari...suke suke!
aku sambar ikan merah masak kari dengan sayurr petola masak lemak. Ehiks.
Kalau kolestrol melambung, jangan salahkan ibu mengandong.
Heeee...pantun dua kerat penyedap hati.


Sambil tangan menyuap nasi, aku terrrrrrrrrrnampak sesuatu...dalam hati..."eeeee sedapnya kerepek pedas"
Glup!Pergi cuci tangan di sinki...aku terus capai..

Wah! ada sticker Al Habshee...Al Habsee ni ada 1 butik pakaian di Bangi. Aku selalu pegi jengah butik tu dengan rakan rakan office yang gemarkan tunjuk ajar kak Pah <> cara2 nak bertudung, berpakaian dan sekali gus bergaya dengan betolllllllllllllllllll. Baju baju yang di pasarkan juga berpatutan harganya. Ala ala personal butik la kepada ibu ibu yang suke bergaya, ada annual dinner ke...kak pah memang mesra dan pandai bagi ide menggayakan.

Ahaaa...Seingat aku, kak pah ada cerita...pengalaman bertahun beliau dalam industri hiburan dan fesyen, bergelumang dengan make up dan artist....bekalan dari pengalaman itulah beliau bukak personal butik Al Habshee.

Wah! macam akrab gitu kan..customer dengan owner. Clap clap clap lagi untuk Al Habshee dengan keluaran product terbaru...Sambal goreng Kentang gitoo.

So, hari tu ada la sekali aku beli kerepek pedas ni kat Butik Kak pah...memang sedap. Hari ni terserempak lagi di pasarkan di area sini.

Kalau time cuti cuti layan tonton movie Korea....dengan di temani sambal goreng ni....
Petang Anda Memang sedap! <>

Soalan : Apa beza kerepek pedas dengan sambal goreng kentang eh?


No comments:

Post a Comment