Wednesday, March 23, 2011

Kisah Di sebalik Tabir : Kek Kawenku


6:30pm - Aku baru start enjin kereta...sementara tunggu enjin keretaku panas. Telefon comelku berderingggggggggggg....telefonku berderinggggg

Alamak! Kak joyah telefon....Hiks.

Sahabat aku masa sama sama menuntut di Uni dulu telefon...panjang sakan borak dan gelak serta kutukan kami berdua petang tadi. Haussssssssss...:)) Dah iras macam rupa perempuan sawan la kalau tengok aku dari jarak 10 meter dari lluar tingkap kete gitu.

Sejak aku dah jadi isteri ....dan dia jadi isteri, ibu dan manager di salah satu bank terkemuka negara...fuh! ayat..hikhik...payah gilos nak bertemu dan bertukar2 cerita dengan sahabatku yang sorang nie. Setiap kali temu janji di rancang....tarikh date di pilih. Masing masing senyap sunyi...masing masing sibuk dengan kehidupan harian melayan kerenah suami, anak anak dan mertua.
Bile rasa rindu dalam hati membuak-buak...tak payah bertemu, borak dalam telefon sampai telinga aku dah bertukar jadi telinga gajah...eh telinga gajah ni bukan sejenis makanankah? Ahaks...[balik balik ingat makan...hihik]

Ina"ok ok la last last sekali aku tanye..." begitu katanya sebelum nak letak telefon.
Aku "bile masa nak habis cerita ni daaa?? balas ku masih gelak gelak

Ina " aku kecik ati ar...tak sempat rasa kek kawen ko...eh! stop stop stop.... , bukan ke mula mula ko nak mak buatkan kek pulut bertingkat2 di kelilingi bunga okid...macam mana tibe tibe ada kek cantek ungu sedap ni weh?
Aku " wohoooooooooooo..panjangnya soalan ko ni weh? "

hahahaha


Soalan panjang macam novel kan kak Joyah ni...hahahaha. ternganga aku di buatnya tak tahu nak jawab soalan yang mana satu dulu....last last aku jawab...

"ko la satu satunya sahabat aku dunia akhirat..." balasku penutup boraak sakan kami. Nanti kite jumpa la eh..Tak puas cakap dalam telefon...;))


No comments:

Post a Comment