Saturday, March 12, 2011

kena Serang Hendap dengan Alien

11.05pm tonton wayang larut malam bersama encik suami.


Best! jarang sekali aku suke filem berbentuk perang2,
di serang ALIEN macam SOTONG..wahaks.
bom2,
tembak2,
peluru,
bazooka bagai.
tapi kali ni...aku tonton dengan penoh perasaan ok.
Setiap kali marin kena tembak...aku yang berdengus " uh ! shit"....macam leeeeee aku yang kena tembak gitoo
:))

Overall, filem Amarika ni memang best. Walaupon rasa memuncak kebencian terhadap negara Amarika yang sibuk campor tangan dalam kehidupan warga Libya dan negara negara mewah minyak yang lain.Aku masih tetap suke menonton filem Amarika.
Mencari cari apa lagi ide mereka yang cuba menonjol menjadi negara paling kuat dalam negara.

Filem kali ni pula lain macam pulak gayanya...

Filem ni berkisar sekumpulan marin yang cube menjalankan tanggungjawab dengan betol,
bukan hanya cuba jadi hero seperti filem filem Amarika yang biasa biasa kite lihat.
Filem ni ada nilai nilai murni kemanusiaan la jugak.Itu antara faktor yang menyebabkan aku agak tertawan dengan filem ni kut.

Tapi yang agak pelik skit pada tajuk filem minggu ni ialah Battle Los Angeles. Apasal tak buat tajuk World Invasion : Battle Las Vages agaknya ek? Kan lagi gempak tengok tempat judi kelas dunia macam Ceaser Palace meletop kebabom.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$


*Adegan malas nak cerita tapi nak cerita jugak*

Movie habis dalam pukol 1 pagi.
Dalam cuaca sejuk di selubungi hujan renyai2. Selepas menonton pastinya ramai yang berpusu pusu nak ke...?ke?ke mana adik adik?









TANDASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Pandaiiiiiiiiiiiiii


Yang akak rasa management Alamanda tak berapa agak Pandai ialahhhhhhhhhhhhhhh
Tandas gelap gulite ok.
Tak ada lampu?
Apa pasal tak ada lampu?
Jimat kos ke hape korang ni?
Pukol 1 pagi nie nak oiii...apa salahnya bukak lampu satu satunya tandas untuk penonton selepas menonton kan.

Cube koraang fikir logik ke tak logik : kalau nak jimat cost sangat, management sile la pikir or berunding dua 3 empat 5 kali untuk buat tayangan larut malam bersama GSC kan.
Bahaya ok buat kaum Hawa.

Ahaaa yang hakak ni kecoh kecoh...apa pasal tak buang air je kat GSC toilet?
elo! kalau dah keluar dari menonton, ada chan ke korang nak pegi keluar melalui jalan masok tadi?Tak dapek dik oiii...semua penonton keluar ikot jalan sehala saje.

Timbang rasa la sikit

Tolong la prihatin eh, issue ni memang nampak remeh kut bagi sesetengah orang, tapi bila aku nampak sekumpulan adik adik manis yang sanggup amik risiko kerana tak tahan nak buang air.
Aku rasa jadi satu tanggungjawab untuk highlight perkara perkara macam ni.
Zaman sekarang macam macam jenis jenayah kan
Aku rasa management kena peka la untuk pastikan tandas tu berlampu.

Tandas awam kan kemudahan.
KESELAMATAN penonton dan pengguna kena la di utamakan.

No comments:

Post a Comment