Wednesday, March 16, 2011

Mee Kari Nenek Nayli...Power

Mee kari...or Mee Rebus,

Kalau nenek Nayli aka kakak ipara aku yang buat...memang asyik bertambah je kerja aku. Power, sedap, cukop bahan, cukop syarat sekali. Walauwehhhhh. Sukar nak di gambarkan dengan perkataan Mee kari dia.

Abg aku pun rajin jugak orangnya,....rajin berangan nak suruh kakak ipar aku masak dan bukak restaurant bile dah pencen dari berkhidmat katanya. Hikhik. Aku dah terbayang, aku la yang paling rajin datang makan...FREEeeee :))
Berangan je la..bukan dia yang kena pi pasar beli bahan dan masak pon. Cakap je is cheap rite?


Jum kite zasssssssssss resepi...hikhik...kekunun ala ala abg mat ;)
tak tak...bahan2 yang dah masok ke dalam perotku ada la seperti berikut...wakakakakka

makan taugeh rangup...elok untuk kesuburan..ehiks.
perahkan sedikit asam limau...menyemarakkan lagi bau harum..wahhhhhh

anda suke pedas? haa...hamik hamik

kuah tak bole sikit2...kena banyak dan di simbahi dengan kerang rebus...omakkkkk!!
Ha itu dia....kuah kari ayam, ada jugak kerang semangkuk ok. Tak sempat kakak aku nak kopek kulitnya, kami dah kerjakan bertalu2. Slurpssssssssssss...bertakong air liur petang2 dalam redup2 nak hujan mengenangkan ke enakkannya.

Oh sambal penambah kepedasan jugak di sediakan. Tak sempat nak snap. :)

Nak suh kak sal buat lagi lah...aum!!!!

No comments:

Post a Comment