Tuesday, September 7, 2010

Sepasang Kurung UNGU


Aku teringin nak pakai kurung HITAM tapi encik tunang tak suke...sebab dia je suke HITAM.
So XXXXXX - 2010


Purple Green 2009


Red 2008

orange 2007

**********

Setiap hujung bulan...masok awal bulan..aku memang sibuk tahap cipan.
Pukol 4 petang baru aku ada masa nak capai phone dan call tailor kesayangan.

"Kak aya tak potong pon kain ko...dah si "anu" cakap ko nak amik bulan Oktober"
Huwaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tak cayang dah Kak Aya la camnie.
Huwaaaaaaaaaaaaaaaa
Bile masa plak Aidil Fitri 1431H jatoh pada bulan oktober kak aya oiiii...tula suke sangat dengar cakap si anu dari pada cakap aku tuan punya kain tau.

Pelik sunggoh aku dengan Melayu.
Paling tidak pon, call la aku double confirm kan.
Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aku terkilan.
Ayer mata teros bergenang dalam kelopak mata...:((
Hidup aku tanpa baju baru hari raye seumpama langit tanpa bintang.
Sempat ke lagi nak carik baju kurung siap dengan bujet manje manje aku nie.


HUWAAAA


1. teros update status FB " baju kurung hari rayaku kakak tak potong"
dengan harapan ada la sahabat sahabat nak tolong potong dan jahitkan dan siapkan dan tambahkan sulam sulam dan beads beads baju kurung aku esok. ... hikhik.
Psst psstt...Tak ku sangka ada jugakkkkkk mahlok jenis ni atas muka bumi...
"Kami memberikan tawaran serendah 60% untuk potong dan jahit tepi."
salah satu komen dalam FB aku
wakakakakakakakakka
Bengkak pipi aku gelak baca komen dia.

"Sengal gilak kamu brother"
{ Laki zanos tengah kemaruk jahit langsir rumah mereka untuk hari raye }

2. Segera text encik tunang...
"Kakak tak potong kain baju raye la bang, jom SACC MALL mlm nie"
Senyappppppppppppp
Sunyiiiiiiiiiiiiiii

"645 ptg abang datang amik kat office"
Tibe- tibe.

Gigih...raye punya pasal, encik tunang dalam letih2 drivekan aku ke shah alam.
Sampai di SACC Mall...aku carik yang paling tak ada corak aka PLAIN.
Yes!
Harge perghhhhhhhhhhhhhh $$$.$$
Budget gueh lari gilos...lari 400x400 meters gitew.

Selamat Hari raye Aidil Fitri, Maaf Zahir Batin kepada anda semua yang beragama Islam

:)

Ops! Hampir terlupa...ada ke satu kedai ni, jual baju kurung chiffon ...kain jarang tu...siap nampak padding dengan harge RM400.00.
Jahitan hancur ok...Benang bertaburan ke kiri kanan ke laut gitew.
Giler hape.





No comments:

Post a Comment