Saturday, September 18, 2010

TANPA kamu



Seminggu...Dunia ku ....

rase sunyi.
rase gelap.
rase kosong.
rase senyap.
rase mcm pekak pon ada.

orang kata cinta itu bute, pesal aku rase pekak plak nie?
Seriusly...SUNYI.

6:00 pm Jumaat @ Perlis.
Encik Tunang Call " Esok amik abang kat KL Sentral pukol 6:00 am - Sabtu bole?
Aku " bole, pick up tpt sama drop aritu k?"

Pagi tadi...5:00am text masok " Dah sampai rawang nie"
Aku mandi, spray minyak wangi, nom milo...drive ke KL sentral.

6:00 am KL sentral.
Encik tunang dengan wajah letih "Abah & mak kim salam & kim kuih raye"
Aku " Yeay!"
Encik tunang " drive slow slow, nantok la...dalam train tak dapat tido...sampai McD kite breakfast k"
Aku "Yeay!"


sampai di Mekdi...TUTOP.
Pegi MekMAk sajos belasah roti canai dengan baca KOSMO.

Tetibe aku terpikir....
Adakah masa perjalanan dari KL Sentral ke Utara aka Perlis masih sama
sejak tahon 2000 hingga 2010?


Atau
Adakah masa perjalanan dari KL Sentral ke Utara Perlis AKAN tetap sama sampai bile2?

Anda ada jawapan?

Aku bukan apa...aku nak plan perjalanan balik raye untuk tahon depan.Ewah!InsyaAllah...

Yang mana satu menjadi pilihan anda untuk balik ke kampong.
1. Kereta sendiri, pandu sendiri, jalan raye menuju ke utara sure padat sendat dengan manusia n kenderaan kan...isk! tak bestnya...
2. Naik flight Air Asia? Fire Fly? MAS?...Kangar tak de lapangan terbang ler. Dari segi masa, memang jimat, tapi dari segi harge tiket ...Erk!Nanti kat sana patah kaki pulak.
3.Naik Bas...Ampon Tuanku, patik rela pikirkan kenderaan awam yang lebih SELAMAT.
4. Naik KTM...12 jam. Sanggop? HEE...

No comments:

Post a Comment