Monday, September 13, 2010

Pukol Bakar & Buang



Stop Violence Against Women


Betol kata sesetengah orang " bile usia dah meningkat, keseronokkan berhari raye menurun "

Hari ni...aku dah kembali bertugas.

OffICE black out pulok. Melekit ketiak kepanasan. Aku baca news online kes terhangat
"Pukol, bakar & buang"

Aku benci keganasan,
Keganasan merosakkan segala galanya.
Menghitam kan yang putih bersih
Mencacatkan yang sempurna.
Aku mohon Ketua Polis Negara yang baru buat kerja sebaik mungkin supaya permohonan aku nie termakbol.
Aku mohon manusia yang melakukan perbuataan kejam terhadap mangsa semata mata kerana
sifat tamak dan halobaa ni...Gol!!!!!

rasa kan apa yang keluarga dan pembaca rasakan atas kehilangan orang2 yang tersayang.

Aku SEBAK!
Mungkin kerana aku faham makna kehilangan seorang IBU, makna kehilangan seorang AYAH.

Mangsa semua bukan PENJENAYAH...yang ko nak pukol pukol sampai mati.
Apa kena?
Kerana DUIT?
Keji gile.

Sedangkan kuching pon aku tak sampai hati nak pijak ekornya. Ini kan pulak manusia...

Aku mohon HUKUMAN setimpal dijatohkan ke atas mereka dengan perbuatan KEJAM yang telah di lakukan.
SEGERA.

Makbolkan permohonan aku.
Tolong la.

Darah dengan Darah.

Moral : Aku belajar tentang solat GHAIB.


No comments:

Post a Comment